ilpostino Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 I går kjøpte jeg med appen til Plex for nettbrettet og mobilen min. Jeg så da for meg at jeg skulle kunne streame fra Plex-serveren når jeg ikke var hjemme. Da jeg åpnet appen på telefonen på vei til jobb virket det som den ikke hadde kontakt med serveren i det hele tatt. Skal det være slik? Jeg vet det er mulig å synke ting over på mobil/nettbrett men jeg vil også ha muligheten til å streame når jeg er på vei fra A til B. Lenke til kommentar
høyenhall Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Du trenger et Plex Pass for å kunne gjøre det du ønsker. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Du må ha plex pass , alternativet er mediabrowser som jeg mener det finnes app for hos android market. Denne er gratis og fungerer akkurat likedan som plex men er gratis. Kodi har også, men fungerer vel ikke så godt på telefonen. Endret 25. november 2014 av Lindsay Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Den er grei. Synes Plex er genialt da det er en grei måte å streame til andre enheter i huset. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Jeg bruker det uten plexpass, så vet ikke hvor dere har det ifra.... Sjekk at serveren er logget inn på myplex.tv Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 (endret) serveren er ikke tilgjengelig på plex.tv. Maskinen er ikke tilgjengelig på Teamviewer heller så regner med det er der problemet ligger. edit: kom på nå jeg ikke har installert Teamviewer etter jeg installerte Windows 8.1 her om dagen. Jeg må likevel få sjekket opp deiling av serveren ut mot verdensveven siden den tydeligvis ikke er tilgjengelig. Endret 25. november 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Plex sucks når det kommer til isofiler og slår uansett ikke kodi/xbmc når det gjelder streaming internt. Har plexpass og plex for streaming ut men lite brukt. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hva er det som "suger" med plex for streaming internt? Bruker selv xbmc internt i nettverk, og plex eksternt. Mest av gammel vane. Men ja, serveren din må være innlogget på myplex for at du skal få tilgang Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 1. Jeg har ingen problem med å streame min hjemmeserver utenfor hjemmet uten noe plex abb, man må derimot kjøpe appen i appstore.2. Pass på om du bruker VPN på hjemmemaskinen, da vil det ikke fungere, ihvertfall ikke uten et veldig komplisert oppsett. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 1. Jeg har ingen problem med å streame min hjemmeserver utenfor hjemmet uten noe plex abb, man må derimot kjøpe appen i appstore. 2. Pass på om du bruker VPN på hjemmemaskinen, da vil det ikke fungere, ihvertfall ikke uten et veldig komplisert oppsett. Hvorfor må han bruke vpn på hjemmemaskinen? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Om det benyttes VPN på maskinen er det ikke verre enn å benytte http://eksternip:32400/web/index.html ikke mere komplisert enn som så. Rutingen vil uansett skje internt. Alternativet er å utelate plex fra VPN Endret 25. november 2014 av Lindsay Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Da jeg kom hjem fant Plex-klienten på telefonen serveren med en gang så det må ha vært noe med rutingen ut mot verdensveven det var noe galt med. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 1. Jeg har ingen problem med å streame min hjemmeserver utenfor hjemmet uten noe plex abb, man må derimot kjøpe appen i appstore. 2. Pass på om du bruker VPN på hjemmemaskinen, da vil det ikke fungere, ihvertfall ikke uten et veldig komplisert oppsett. Hvorfor må han bruke vpn på hjemmemaskinen? Problemet oppstår om han bruker VPN. Om det benyttes VPN på maskinen er det ikke verre enn å benytte http://eksternip:32400/web/index.html ikke mere komplisert enn som så. Rutingen vil uansett skje internt. Alternativet er å utelate plex fra VPN Denne forsto jeg ikke helt? De fleste VPN skifter IP støtt og stadig, så det er ikke bare bare. Dessuten om man bruker programvaren fra VPN leverandøren er ikke bare å utelate Plex. Man kan sette opp VPN med Windows, men det gir en del ulemper også. Da jeg kom hjem fant Plex-klienten på telefonen serveren med en gang så det må ha vært noe med rutingen ut mot verdensveven det var noe galt med. Sjekk mobildata vs wifi, 2 helt forskjellige nettverk. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Da jeg kom hjem fant Plex-klienten på telefonen serveren med en gang så det må ha vært noe med rutingen ut mot verdensveven det var noe galt med. Jeg spør nok engang. Finner du serveren inne på myplex ? Visst ikke så er det problemet ditt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Sjekk mobildata vs wifi, 2 helt forskjellige nettverk. Da jeg testet i går kveld var det tilgjengelig både på mobildata og WIFI funket det. Maskinen er skrudd av nå på grunn av overnatting (maskin og de som overnattet lå i stuen så maskinen ble derfor skrudd av). Synes det er litt rart det tok så lang tid før det fungerte. Jeg spør nok engang. Finner du serveren inne på myplex ? Visst ikke så er det problemet ditt. På plex.tv ser det slik ut. edit: servere/bibliotek som er delt med deg er under "Delte biblioteker" i mobilappen, ikke sant? Endret 26. november 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Da er den ikke innlogget. Prøv manuell portmapping. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Kan jeg riste liv i denne tråden litt? Jeg har et problem som irriterer fletta av meg. Har satt opp Plex Media Server på en Mac Mini hjemme. Denne står på 24/7 og går aldri i dvale. Oppsettet fungerer nydelig hjemme, ingen problemer av noe slag. Det samme gjelder mobildata 3G/LTE. Problemet er eksterne nettverk. Feks nå er jeg på et sykehus med dekning over hele huset. Der finner jeg ikke serveren på iOS appen. Bytter jeg over til 4g finner den alt med en gang. Hjelp? Er logget inn på plex.tv med 2 grønne haker. Men på de aktuelle nettverkene får jeg "server is not available". Frustrert.. Har også forsøkt manuell port mapping. Har time capsule trådløs router om det er av betydning. Endret 11. februar 2015 av NiRaM Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Kan jeg riste liv i denne tråden litt? Jeg har et problem som irriterer fletta av meg. Har satt opp Plex Media Server på en Mac Mini hjemme. Denne står på 24/7 og går aldri i dvale. Oppsettet fungerer nydelig hjemme, ingen problemer av noe slag. Det samme gjelder mobildata 3G/LTE. Problemet er eksterne nettverk. Feks nå er jeg på et sykehus med dekning over hele huset. Der finner jeg ikke serveren på iOS appen. Bytter jeg over til 4g finner den alt med en gang. Hjelp? Er logget inn på plex.tv med 2 grønne haker. Men på de aktuelle nettverkene får jeg "server is not available". Frustrert.. Sykehusets brannmur setter nok en stopper for Plex. Ikke noe du kan gjøre med det dessverre. Du kan muligens prøve en VPN løsning. Endret 11. februar 2015 av Uderzo Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Kan jo hende at et såpass offentlig nettverk som det som er på et sykehus bare tillater trafikk på port 80 f.eks. Altså at trafikk til Plex ikke er tillatt (som standard er port 32400).Jeg sitter nå på en båt der de fikk nye nettverksleveradør for en uke siden. Før det kom jeg inn på Plex-serveren min, men nå gjør jeg ikke det. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Aha. Tenkte meg noe sånn. Har samme problem på jobb nemlig. Kommer ikke inn på 8080,8081 eller 8082 fra samme nettverk heller. Var egentlig ikke klar over at nettverket på mottakersiden kunne sette en stopper for det. Men er vel noe med at de ikke tillater klienter å kontakte eksterne servere på de aktuelle portene. Går evt an å prøve å sette plex til port 80 da, for å teste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå