Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs "streaming" av stasjonær PC ala Steambox

Anbefalte innlegg

Hei. For øyeblikket har jeg min stasjonære PC stående i stua. Dette fører til mye ledninger (og medfølgende støv) samt en konstant lav støy fra viftene. Jeg er ute etter å finne en løsningen på dette hvor jeg fjerner mest mulig lednigner samt selve maskinen fra stua og setter dette inn på ett annet rom i leiligheten, men hvor jeg har fortsatt mulighet til å bruke PC'en mens jeg sitter i stua.

Finnes det noen gode pakke-løsnigner for dette? Steambox virker til å være inne på den riktige ideen ved å stream bilde, lyd og tastetrykk via hjemmenettverket. Men den har jo ikke kommet ut, og er mer tilenkt spilling.

Jeg har aldri tenkt på hvilke muligheter som er her, så jeg er ikke helt sikker på hva jeg ser etter, men jeg trenger at resultatet lar meg sitte ved en monitor med tastatur og mus som om det var en normal desktop uten at desktopen faktisk er i samme rom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det finnes HDMI over ethernet (Løsning der man overfører bilde og lyd) problemet er det er ganske dyr løsning og ikke veldig like bra egnet til gaming. En annen løsning er tilsvarende Terminal client men det blir litt av samme men trenger et server operativsystem.

Det billigste løsning, er å trekke kabeler, hele strekningen:

CBK DisplayPort-kabel - 10 m CBK - DisplayPort-kabel - DisplayPort (hann) - DisplayPort (hann) - 10 m ( DisplayPort 1.2 )

USB 2.0 aktiv forlengelseskabel 10 meter

AV Aluminium Wall / Face Plate, VGA, Audio Jack, HDMI, Display Port, USB Sockets

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Heh, det er nettopp å trekke kabler jeg prøver å unngå. Det jeg tenkte kanskje fungerte var å kjøpe en laptop og bruke som noe tilnærmet en Citrix klient. Med løsnigner som Ouya og Steambox tenkte jeg teknologien hadde kommet langt nok til en trådløs streaming funksjon, men det kan hende jeg er litt tidlig ute.

Lenke til kommentar

Noen fullgode løsninger for trådløs har ikke jeg funnet enda. For bilde og lyd så må man nesten gå for kabel visst man ikke er glad i forsinkelser. Finnes endel gode Bluetooth tastatur og mus som fungerer gjennom vegger, men da bør ikke avstanden være så alt for stor. Finnes også flate HDMI kabler som du kan skjule bak lister f,eks.

Lenke til kommentar

Hvis det er spill du tenker på så har du jo Steam in-home streaming som fungerer ypperligt.

Jeg benytter det selv med at spill kjører fra min stasjonær pc på kontoret ut til en laptop i stua som er tilkoblet min tv.

Du kan i tillegg legge til non-steam games å streame over, er ikke alle spill som fungerer men men :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...