JKJK Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 har hørt at disse sunfire subbene skal være FATASS! noen som har testet de, og vil dele inntrykk? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei! Til å være så små, gir de masse bass. Men de er ganske dyre, og du finner bedre kvalitet på bassen andre steder. Sunfire er originalen. Det var de som lanserte slike små subber for omtrent 6 år siden. Siden har Velodyne, B&W, Rel og mange andre fulgt etter. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei! Til å være så små, gir de masse bass. Men de er ganske dyre, og du finner bedre kvalitet på bassen andre steder. Sunfire er originalen. Det var de som lanserte slike små subber for omtrent 6 år siden. Siden har Velodyne, B&W, Rel og mange andre fulgt etter. Og hva er best nå? (vurderer Sunfire selv, men hvis det finnes noe annet som gir like mye trøkk så *grin*) Lenke til kommentar
zaico Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei! Til å være så små, gir de masse bass. Men de er ganske dyre, og du finner bedre kvalitet på bassen andre steder. Sunfire er originalen. Det var de som lanserte slike små subber for omtrent 6 år siden. Siden har Velodyne, B&W, Rel og mange andre fulgt etter. Og hva er best nå? (vurderer Sunfire selv, men hvis det finnes noe annet som gir like mye trøkk så *grin*) Finnes mye som gir mye mere trykk, men ikke i den størrelsen! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Alt er ikke bare trøkk! (OK, kanskje hvid du er 15 år og det eneste du tenker påer bass...) Min egen sub, en Bag End Infrasub-18 spiller bedre på musikk. Problemet er at den en relativ stor. Til mitt bruk spiller den også mer enn høyt nok. Hvis du er intesessert, kan du lese mer på www.bagend.com Men til størrelsen er det lite som slår Sunfire. Earthquake Supernova eller Velodyne HGS (er ikke helt sikker på modellnavnet) stiller i samme klasse. Hvis du vil ha en sub som både spiller OK på musikk og skikkelig høyt, burde du ta en titt på Klipsch KSW15 til omtrent 10000 kroner. Det er et godt kjøp. Men denne subben begynner å bli fysisk stor igjen. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 BagEnd er syke. Den går ned til 8Hz -3dB eller noe sånt vilt, takket være litt triksen elektronikk i forsterkern. Brukte Sunfire er iallefall et godt kjøp, mhp pris/'kvalitet'. Hvis du finner en, da. Ellers er selvmekk en god idé, såframt du ikke har 10 tommeltotter. http://www.mamut.com/dynabel Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 EQ er jo ikke akkurat trolldom. Ikke så veldig vanskelig å få bass ned til 8hz. Spørsmålet er hva som er vitsen. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Du trenger et element som takler det, da. Som ikke har en egenfrekvens på 20Hz, f.eks. Og 8Hz ved -3dB er nokså respektabelt i forhold til konkurransen. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Du trenger et element som takler det, da. Som ikke har en egenfrekvens på 20Hz, f.eks. Og 8Hz ved -3dB er nokså respektabelt i forhold til konkurransen. Persnlig bryr jeg meg ikke meg så mye om at suben går ned til 8Hz. Det var ikke derfor jeg kjøpte den., men fordi den stilte og spiller skikkelig bra på både musikk og film. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jaja, for all del. Det var ikke ment som teknisk onani fra min side. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Men. Det er et lite "men" her. Og det er at også alt annet utstyr før suben, må ha en frekvensbredde som går under 20Hz. Det aller, aller meste av utstyr stopper ved 20Hz. Uten dette utstyret spiller vel ikke suben så lave frekvanser. Men teknisk onani er artig det. (artig uttrykk forresten :-) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå