Gå til innhold

Samsung Galaxy S5 sluker strøm. Mobilradio?

Arve28

Anbefalte innlegg

Min Samsung Galaxy S5 bruker noen ganger 50% ved å ligge stille hele natta.

Selv om jeg går på fjerner alle programmene som kjører ved å trykke på "tasten" til venstre for midttasten nede.

Går på innstillinger - batteri - Cellestandby viser 29%.

Trykker der. Batteriet brukes av mobilradio.

Jeg har ikke noe radio på som jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Mobilradio er altså "ringing og SMS", altså basisfunksjonen til telefonen. Typisk 4G/3G og GSM nettet. Dette er radiobøler som det meste annen trådløs datakommunikasjon og heter følgelig radio.

Jo dårligere dekning man har, jo mer vil denne suge strøm, og spesielt med lite bruk kan dette stå for mesteparten av trekket.

1. Om du ikke har det, skru av mobildata, WiFi og blåtann, så slipper du bruke mye strøm på å kontinuerlig skanne område og holde telefonen oppdatert på disse frekvensene.

2. Skru på strømsparing. Alternativt Ultra strømsparing, som deaktiverer alt uviktig.

Og vil være en ekstrem for strømsparing med egen meny. Perfekt når den bare skal være på om natta. Internett/ringe/sms/alarm og andre basisfunksjoner funker fortsatt.

3. Ta ut simkortet/deaktiver GSM nettet og WiFi/blåtann. All kommunikasjon med utverden er nå kuttet, og den bruker ikke lengre noen antenner. På eldre smarttelefoner så økte jeg batterilevetiden fra 1 dag til 4-5 dager bare ved dette. Men gjør at du ikke kan motta/sende sms/samtaler.

Lenke til kommentar

Hvor mange signalbarer det er, er i grunn ingen god indikasjon. Den justerer forsterkningen etter hvor mye signal som trengs, og for å spare strøm så er det bedre å regulere slik at det blir et svakt når ingenting skjer. Spesielt på 3g/4g.

GSM nettet har dog lavere frekvens og dermed mye bedre gjennomtrengningsevner og rekkevidde. Så uavhengig om hva barene viser så stemmer det at signalet ofte vil være mye kraftigere her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...