Mekkeren Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 jeg har for første gang prøvd meg litt fram med overklokking. det var ganske moro faktsik. jeg testet med en gammel AMD duron 750mhz som det ikke var så farlig med gikk i stykker. jeg klarte og få denne opp på 900mhz , men da var den ikke stabil, kjørte på 232mhz buss tror jeg. ved 885mhz var den helt stabil. har hørt rykter om at det går ann og øke volten eller vcore som det kansje heter, og da også få enda trøkt ut mer ytlse kansje kan jeg da kjøre 900mhz stabilt? jaja, hvis det er noen som har greie på dette så er jeg glad for alle forslag, så kan jeg prøve meg litt fram. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Det burde gå an, i og med at du har abit hk... (edit: eller asus for den saks skyld, så feil, gitt...) Titt litt rundt i bios og se etter frequency eller voltage settings det står gjerne sammen... Hvis ikke biosen har denne funksjonen, kan det hende det er jumpere eller dipswitcher på selve kortet som styrer det, hvis ikke vet jeg ikke om det går an.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har Asus HK, og der er det kjempe lett og overklokke, men jeg advarer deg, det er lett og bli for ivrig også krasher CPU og HD kan stryke med! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Det er bare hvis minnehastigheten blir for høy eller PCI blir for høy. Ta Blyanttrikset (tegne over alle L1 brukene vertikalt). Og forandre multiplier via DIP eller bios. (avhengi av hva du har) PS: Min Duron600 klarte 1038 og min Duron750 klarte 1068mhz. Lenge siden jeg hadde Slik maskin og KT133 ja.. Men det var tider. Da var det mye mer morsomt og overklokke altså.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg har brukt blyanttrikset og "låst" den opp, men jeg for ikke forandret multiplier i biosen, kansje jeg må stile på noen jumpere da, oi klarte du over 1ghz med en 600mhz duron? det var jo en kjempeoverklokking, nesten dobbling! er går det ann og tegne over vertikalt på L1 punktene på duron 1.2ghz også? bruker man blyant trikset forsatt på athlon xp og de nye prosessorene også? hva skjer hvis man prøve og overklokke uten og bruke blyant trikset? da får jeg vel en svart skjerm tenker jeg Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Dersom man prøver å overklokke en låst AMD CPU uten å låse den opp (ved hjelp av blyanttrikset) vil dette forsåket være misslykket, det vil si at det ikke går an å overklokke. (Tenker da på overklokking ved hjelp av å stille multiplikatoren, ikke FSB)Husk også at ikke alle socket A CPUer har låst multiplikator, noen kommer ut fra fabrikkene uten dette. (Slik var det ihvertfall før i tiden.) THG testet dessuten for en stund siden et socket-adapter tol socket A-CPUer som gjør det mulig å endre multiplikatoren uten å bruke blyant-trikset, det vil si at man kun trenger å stille i BIOs.vHar dog aldri sett denne i noen webshopper og det er vel mer tvilsomt om noen webshopper i Norge har den i det hele tatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå