Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ustabilt nett

Anbefalte innlegg

Hei

Har denne maskinen: http://www.netonnet.no/art/data/barbar-data/varemerker/lenovo/lenovo-y50-7059427681/210779.6055/

og nett fra Nextgentel med router av type Inteno.

Det oppleves stadig brudd i tilkoblingen, samme problem har oppstått med flere pc`er av nyere slag med forskjellige nettverkskort.

Noe jeg kan gjøre for å feilsøke dette?

på forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Prøv med kabel først. Dersom det funker der, er det noe med WiFi hos deg. Dersom det er fortsatt feil, er det feil på routermodem eller linje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Feil i lasting av nettside har nok andre årsaker enn nettet ditt. Hvilken hastighet får du på kablet kontra WiFi? Kjenner ikke inteno-modellene, men du vil kanskje få et mer stabilt nett dersom du slår av wifi på den, og setter opp et nytt AP, ev. setter inteno i bridge, og setter opp en ny wifi-router. Ikke noe av dette vil hjelpe dersom det er mange nett som forstyrrer ditt, så start med å installere inSSIDer el.l. og kjør en analyse av nettene hos deg.

Lenke til kommentar

28 ned og 5 opp på kablet, 12 ned og 4 opp på trådløst måles det.

Er nok litt forstyrrelser ja, husker å prøve litt forskjellige kanaler i begynnelsen før det var optimalt etter råd fra nettleverandør. Det jeg finner rart er at den gammle Asusen min som kjørte win 7 og en 2 år gammel mb air har ingen lignende problemer. Kan det være noe med nettverkskortet mitt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...