Gå til innhold

beste av kjøling, vifter og vann

corwera

Anbefalte innlegg

planlegger nytt kabinett (fra 2010-modell NZXT phantom) og valget står mellom enten Define R5 (ny i dag!) eller SilverStone ft04/05.

r5 har herlig mye plass og konfig-muligheter til store radiatorer. for min del har referanseviftene lite å si, da jeg heller bruker noen lapper på vifter jeg kan ta med meg mange år frem i tiden på forskjellige kabinetter. er og et pluss om disse egner seg bra til radiatorbruk. det virker som om AP-vifter (air pressure) som f eks fra corsair er optimale for dette, eller er jeg helt påjordet?

hva betyr alle de forskjellig bearing'ne som det tilbyes? noctuas industrial serie virker jo helt himmelsendt eller finnes det bedre alternativer til (under) 250kr pr vifte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis lav støy og best ytelse er ønsket, så er det som nevnt noiseblocker sine vifter (multiframe og eloop jeg hovedsakelig har sett høstet god kritikk) du bør se på.

Kvaliteten er kanskke ikke helt til topp, mem mer enn god nok.

Noctua sine industrivifter er knall de, men koster en del og har ikke det beste støy-ytelseforholdet (i beste fall midt på treet). Bruker de selv fordi jeg driver med ekstremkjøling og trenger noen som tåler kondens, men for normale maskiner så er det nok unødvendig.

Skal du ha kvalitet og det beste støy/ytelsen så er det Schyte gentle typhoon som er toppen, men det er bare mulig å få tak i enten støyvake (ikke veldig kraftige) og svært kraftige (4250RPM) versjoner, da versjonene i midten (1800-2200 RPM) har gått ut av produksjon.

Corsair SP hp serien er også god jevnt over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...