Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal nå kjøpe meg ny laptop ettersom at min gamle begynner å slite. Har bestemt meg for laptop ettersom jeg også skal ha den til skolebruk. Spillene jeg ser for meg å spille er større spill som GTA5 (når det omsider kommer) og Far Cry 4 og litt enklere spill som Football Manager.

Til nå har jeg sett på Lenovo Y50 og ASUS G551JM.

Er ikke noen ekspert når det kommer til data, men jeg har kommet fram til at Lenovoen har et bedre (?) grafikk-kort enn ASUSen og har i tillegg en HDD på 1TB + SSD'en. Minuset med Lenovoen er at jeg har hørt rykter om at skjermen skal være ganske dårlig, og itillegg er jeg ikke er noe fan av utseende til den.

Noen som kan hjelpe meg å velge, og kanskje kommer med noen flere pluss og minus med begge? Og har dere tips til andre pc'er så kom med de :) Budsjettet er på 10-12 tusen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun 2 GB mere minne i grafikkkortet har desverre ikke stor betydning, greit nok man har mere minne for spilling og bildebehandling men ytelsen er samma, skal du først ha 4k skjerm burde du i så fall vurdere 900 serien GTX970M.

Så forskjellen på de to grafikk-kortene er ikke stor?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ville anbefalt en av disse: http://www.prisjakt.no/category.php?o=produkt_pris_inkmoms&lb=s195576378#prodlista. Alle disse skal ha 1080p IPS skjerm, dvs GODE skjermer ;).

Til skole pc ville jeg sett på enten ASUS G551(som jeg ser du har funnet) eller ACER V nitro 15,6". Av disse ville jeg gitt en fordel til ACER sin, da den er en del lettere å ta med seg :)(lavere vekt).

Hvis du vil ha en enda kraftigere bærbar, må du gjerne opp en del i vekt så den begynner å bli tung å dra på... men hvis du er villig til dette er vel ASUS G751(gtx970) ditt beste valg. Dessverre er denne litt over budsjett...

Endret av ScaryTIGerEye
Lenke til kommentar

Ser ut til å være en ganske god test av den her: http://www.ultrabookreview.com/5574-asus-g551jm-review/

Etter hva de sier er det bare en vanlig "sata" som blir brukt til ssd-en i denne konfigurasjonens tilfelle, eneste mulighet jeg ser er å kjøpe en versjon med en vanlig harddisk og deretter kjøpe en "half-size mSATA", som du legger windows på(da den har plass til dette)

Endret av ScaryTIGerEye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett litt på den Acer-en, og liker utseendet på den og at den er såpass tynn. Det som får meg til å foretrekke de to andre over den er at jeg tidligere bare har hatt dårlige erfaringer med Acer, noe som selvfølgelig kan ha noe med at jeg ikke har hatt en Acer-pc til mer en 6000. :p Men skal ha den i bakhodet når jeg skal bestemme meg.

Endret av kristofferke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...