Gå til innhold

Ny TV som skjerm til PC-bruk... hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Har lest litt her og der samt sett selv at det å bruke tv som pc-skjerm fungerer brilliant for meg. Vil drrfor skaffe meg en tv fremfor en pc-skjerm til mitt bruk. Jeg lurer dog på om noen av dere har erfaringer med følgende skjerm til pc-bruk (videoredigering, spilling og surfing): Samsung UE46EH5005 (se her: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1180433 )

Har også blitt anbefalt den her skjermen, men av budsjettårsaker så har jeg lyst å gå for 46", men kom gjerne på synsvinkler om hva dere mener ang denne Sonyen opp mot Samsungen: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2479319

Hva mener dere om det her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo fortelle at å bruke tv til pc suger.

TV ≠ Skjerm. Det er en grunn for at det finnes skjermer og ikkje bare TV'er ;)

En tv har mye mere inputlag og skalerer ofte elendig på andre oppløsninger enn native. Svært få tv'er har displayport

eller dualDVI inngang. Dermed får man heller ikke 120/144hz på tv'en. 60hz er så elendig til pc, at det er helt latterlig.

60hz går til stillbilder, men der stopper det etter min mening.

Lenke til kommentar

Ja det er jeg fullt klar over, men ut ifra det JEG har sett med egne øyne så plager ikke det meg noe særlig, for å si det slik. Jeg klarer meg fint med de "problemene". Men, er det slik at det duger ikke til videoredigering og filmtitting heller, kansje? Eller..? Er ikke en hardcore gamer. Jeg spiller sjeldent. Vae sikkert det du siktet til.. eller?

Og de vennene jeg har sett bruke tv'er til det her har hatt tv'er som f.eks Samsung UE40D5004B og sånt.. og den tv'en er vel ikke "bedre" enn de jeg nevner, sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...