Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Rar avslutning på noe som begynte veldig bra


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 23, hun det er snakk om er 20. Studenter begge to. Vi fikk match på tinder og snakka eksplosivt mye i cirka 1 måned før vi møttes. I mellomtiden veksla vi snapchat og facebook og også da nummer. Vi hadde snakka om alt og ingenting og jeg tenkte kanskje vi fikk lite å snakke om når hun kom til meg en kveld for pizza og film.

Men nope! Snakka vel fra hun kom til hun dro, aka 7 timer. Filmen så vi såvidt. Praten gikk bra, god kjemi, litt flørting og mye felles. Humor og alt i hopa. Kunne vel ikke gått stort bedre til første møte å være. (Presiserer her at hun prata mest og var mest på)

Da hun dro i 3-tida til bussen hvor hun bor 3 stopp unna meg i Oslo tenkte jeg "dayum, ikke verst". Vi sms'a fram og tilbake og fortalte at vi begge var veldig fornøyde og at vi angra på vi ikke kyssa hverandre men at det skulle vi ta igjen.

Jeg dro hjem påfallende helg til der jeg kommer fra. Kontakten gikk fortsatt smooth. Flørting, diskusjoner, humor, snakk om alt og ingenting. Lange sms'er. Veldig bra. GF-material-jente med bein i nesa og ting på stell. Hun kom nylig ut av et forhold (vært singel 1 måneds tid offisielt) noe som fikk meg til å tenke "hmm", men hun sa hun i utgangspunktet ikke var ute etter noe på tinder, men at jeg hadde forandra det og at hun veldig gjerne ville bli mer kjent med meg. Flotte greier. (De hadde vært sammen i 2 år elns)

Mandag var jeg på konsert og kom hjem sent, vi hadde planlagt at hun skulle komme til meg i 12-tiden for å henge og også overnatte. Herlig :) vi hadde flørta dagen før og lekt med tanken. Litt too soon spurte vi oss selv, men fuck it. Vi ville jo det så why not kom vi fram til.

Det gikk som smurt. Ingen sex, men andre ting som ligner. Hun sa jeg var like flink å kline som jeg hadde sagt og ting var svært bra. Hun dro til sin skole og jeg til min påfallende dag og jeg hadde en god følelse.

Like etter ble jeg syk og var liggende hjemme noen dager. Plutselig var det ikke like mye snaps og sms'er. Hmm tenkte jeg. Skjedd noe?

Fredag snappa vi litt og jeg avslutta med "Gleder meg til å se deg igjen :)", (jeg hadde foreslått mandag like før) og hun åpnet, men ingen svar. Så gikk det en halvtime før jeg fikk melding som låter som følger:

"Hei :) angåande at du spurte om vi skulle møtes mandag, så må eg nok fortelle deg at eg kun ser oss som venner.. Du er en veldig fin fyr som eg lika veldig godt, men føler vi er mer på vennestadiet. Er lei meg for det, og siden du har vært så ærlig og redelig ovenfor meg ang ka du er ute etter, ville eg gjerne si fra skikkelig til deg. Hadde vært hyggelig å holde litt kontakten, men forstår viss du ikkje vil det. :)"

Jeg må innrømme jeg ikke skjønte noe som helst. Som lyn fra klar himmel really. Ringte henne da jeg kom hjem og spurte litt hvordan det kunne snu osv. Fikk vel egentlig ikke noe mer svar enn at det var bare sånn hun følte det. "som en god venn"-ish. Jeg må si jeg føler dette er noe hun tror og kanskje ikke selv er klar over grunnen som kanskje er at hun bare har vært singel så kort og føler hun ikke klarer å mobilisere følelser over på en annen enda. I telefonen sa hun at hun kjente seg rotten for å si det, men sånn var det nå. Hun hadde ment alt hun hadde sagt og det var ikke noe jeg hadde sagt eller gjort. Jeg bare syns det er weird å plutselig mene vi er på "vennestadiet" etter at vi har delt seng og klådd på hverandre og gitt hverandre komplimenter for kysseskills og slikt haha. Hun nevnte også at hun visste at hun burde egentlig vær for seg selv nå. Jeg tenker kanskje pga bruddet for 1 mnd siden. Dunno. Det nevnte hun ikke. Var liksom ikke noe annet enn det som stod i meldingen sa hun. Hun nevnte også at hun syns vi hadde kjempebra kjemi osv. Men ja.

Uansett: Sykt weird og irriterende. Ikke ofte man treffer noen man har så bra kjemi med og som faktisk er kjæresteemne. Eneste jeg klarer komme på er dette med at hun har vært singel såpass kort. Men det sa hun ikke i meldingen da... Stusser litt. "Bare venner" var vi jo hvertfall ikke. Gikk alt for fort for henne kanskje?

Uansett. Den meldinga og når jeg ringte hun var fredag. Ingen kontakt siden det såklart. Jeg har tenkt å sende hun en melding på typ tors-fre som forteller litt hva jeg syns og mener. Og muligheten om å møtes igjen. Ærlighet varer lengst tenker jeg. Godt å få det ut og ikke gå å tenke "what if" hvis jeg ikke sier noe mer.

De venninnene jeg har snakket med mener det hele er rart da jeg er en fyr man lett får følelser for utenom vennskap (mener de hvertfall), og at det nok kan være noe med det at hun har vært singel såpass kort. Noe som jo er logisk.

Innspill?

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å konkludere med at ting ikke alltid er helt logisk.

 

Akkurat det samme har skjedd med meg flere ganger. Det kommer ofte helt plutselig en lang melding om at han ikke har fått følelser med at jeg er en kjempejente han liker å henge med, eller at han prioriterer jobb og karrière først, og at det derfor er dårlig gjort å ta det noe lenger når han ikke kommer til å prioritere meg. Jeg har også opplevd at det bare plutselig blir stille dagen etter at alt virket helt perfekt.

 

Det beste er å ikke tenke noe mer på det tenker jeg. Skulle han/hun skifte mening har de nok vett nok til å ta kontakt igjen. Noen gange er det ting som skurrer, og det kan godt være langt nede i det personlige plan, som at man bare har vært singel en mnd., eller at man kanskje er inne i en vanskelig periode. For å slutte å tenke bestemmer jeg meg bare for at: ""He's Just Not That Into me" .. Uansett hvor perfekt det var!

Lenke til kommentar

Du har nok opplevd å være en rebound. Det suger men sånn er livet, det forklarer den plutselige forsvinnende interessen.

Tviler veldig da vi har investert enormt med tid når vi har snakket sammen, både skriftlig og muntlig. Mye hun har sagt som man ikke trenger å si for å vekke interesse. Har gått dypere enn som så. Da virker det rart at alt var rebound. Tror vennegreia er en slags unnskyldning eller hva man skal si og at hun nå stoppet det fordi hun tenkte rasjonelt fordi hun vet hun har vært singel i en kort tid og vet hun burde være alene litt samtidig som ting gikk litt fort. Dette er også inntrykket til kompiser og venninner jeg har snakket med det om. Og disse er ikke bare "ja-folk", men ærlige.

Lenke til kommentar

Gikk litt fort, og nå har hun fått litt betenkningstid. Kanskje hun angrer igjen, kanskje ikke. Når du snakker med henne, så får du svar. Jeg tipper en tier på at eksen har vært i kontakt, at ting ikke er følelsesmessig helt ferdig, og at det lempet henne pladask tilbake på bakken. "Skjerpings, alt for tidlig".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk litt fort, og nå har hun fått litt betenkningstid. Kanskje hun angrer igjen, kanskje ikke. Når du snakker med henne, så får du svar. Jeg tipper en tier på at eksen har vært i kontakt, at ting ikke er følelsesmessig helt ferdig, og at det lempet henne pladask tilbake på bakken. "Skjerpings, alt for tidlig".

 

Interessant innspill det. Dette foregår i Oslo. Eksen bor i Bergen vet jeg, det var et langt forhold (2 år I think) og de er fra samme bygd opprinnelig. Før han hadde hun også et langt forhold. Forholdsjente med andre ord.

Men ja, kan ha gått for fort også plutselig kicka rasjonaliteten inn, (lurt å være litt alene en stund etter brudd) så hun stoppet det fantastisk spennende, men også skumle toget. (Dårlig språklig bilde, men yeah. You get it)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg har opplevd å få samme meldingen, det gjelder vel egentlig bare at man er usikker og det har gått i feil tempo for jenta, av og til vet hun kanskje ikke hva slags tempo hun vil ha. Dog fortsatte jeg å holde kontakten og hun kom krypende tilbake. Så var vi sammen et år, og etterpå fant jeg ut at vi ikke passet så godt sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å få samme meldingen, det gjelder vel egentlig bare at man er usikker og det har gått i feil tempo for jenta, av og til vet hun kanskje ikke hva slags tempo hun vil ha. Dog fortsatte jeg å holde kontakten og hun kom krypende tilbake. Så var vi sammen et år, og etterpå fant jeg ut at vi ikke passet så godt sammen.

 

Jaha ja. Hmm. Du fortsatte å holde kontakten som venn? Hun kom krypende tilbake? Utdyp gjerne. Artig å høre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

 

Jeg har opplevd å få samme meldingen, det gjelder vel egentlig bare at man er usikker og det har gått i feil tempo for jenta, av og til vet hun kanskje ikke hva slags tempo hun vil ha. Dog fortsatte jeg å holde kontakten og hun kom krypende tilbake. Så var vi sammen et år, og etterpå fant jeg ut at vi ikke passet så godt sammen.

Jaha ja. Hmm. Du fortsatte å holde kontakten som venn? Hun kom krypende tilbake? Utdyp gjerne. Artig å høre.
Holdt kontakten, men uten noen ekslusiv avtale om at vi bare er venner, selv om hun sa hun så på meg som det. Så jeg tok et par skritt tilbake, bare småflørting og vennlig omgang, så fant hun ut etter 3-ukers tid at hun faktisk hadde følelser for meg. Så at hun sier at hun ser på deg som en venn betyr ikke nødvedigvis at hun gjør det om et par uker. På en annen side kan jo grunnen til at hun trekker seg unna er at hun ikke tror du er den rette å satse på. Likevel kan hun velge å gjøre det senere :)

 

Forhold på 19 og 18, så det er nevnt.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har opplevd å få samme meldingen, det gjelder vel egentlig bare at man er usikker og det har gått i feil tempo for jenta, av og til vet hun kanskje ikke hva slags tempo hun vil ha. Dog fortsatte jeg å holde kontakten og hun kom krypende tilbake. Så var vi sammen et år, og etterpå fant jeg ut at vi ikke passet så godt sammen.

Jaha ja. Hmm. Du fortsatte å holde kontakten som venn? Hun kom krypende tilbake? Utdyp gjerne. Artig å høre.
Holdt kontakten, men uten noen ekslusiv avtale om at vi bare er venner, selv om hun sa hun så på meg som det. Så jeg tok et par skritt tilbake, bare småflørting og vennlig omgang, så fant hun ut etter 3-ukers tid at hun faktisk hadde følelser for meg. Så at hun sier at hun ser på deg som en venn betyr ikke nødvedigvis at hun gjør det om et par uker. På en annen side kan jo grunnen til at hun trekker seg unna er at hun ikke tror du er den rette å satse på. Likevel kan hun velge å gjøre det senere :)

 

Forhold på 19 og 18, så det er nevnt.

 

 

Skjønner. Ja, tenker også at det ligger jo et sykt bra grunnlag her, så om vi fortsetter som venner og møtes av og til kan det fort bli noe mer etterhvert. Det er jo liksom ikke cold as ice her. We'll see.

Lenke til kommentar

kan være alt mulig grunn til dette. Jeg bremser ofte ikke i det hele tatt i begynnelsen av noe hvis det er bra og hyggelig, men så kommer tvilen og da kutter man ut. sendt slike "overraskende" meldinger til jenter MANGE ganger.... hun liker deg ikke, i promise you. i tillegg er det veldig tidlig....

 

Du bremser ikke ned hvis ting er hyggelig nei, men her har vi ei som basically er "nyskilt". Det jeg mener er at hun nylig kom ut av et forhold på 2 år cirka. Og det har ikke gått spesielt lang tid. Det er en viktig faktor oppi det hele. Spennende å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Relatert til bildet jeg postet og som siden ble moderert bort vil jeg påpeke noe mer seriøst. Dette er jo tross alt seriøst for TS. Et bilde sier mer en tusen ord heter det. Bildet jeg postet forestilte en man foran en blackboard med masse skriblerier og som skulle forestille en form for brainstorming. Mannen så oppgitt ut fordi han åpenbart ikke fant orden i kaoset. Omtrent det samme kaos som TS beskriver at hans følelser er nå.

 

Selv om bildet fremstod som humoristisk, mener jeg at det i stor grad påviser hvor lang avstanden kan være mellom ulike mennesker av ulike kjønn i ulike stadier i livet. Hele poenget er at man noen ganger må ta noen skritt tilbake og danne seg en helhet. Selv om helheten fremstår som kaotisk, kan man konkludere med at man aldri vil forstå fordi det rett og slett ikke er meningen. Det bare er slik noen ganger...

 

http://cdn-www.i-am-bored.com/media/thumbnails/men-understanding-women-logic.jpg

Lenke til kommentar

Det kan også være greit, for egen sinnsro, å ikke spekulere for mye i hvorfor andre mennesker føler det de føler. Det er det ingen andre enn dem selv (og kanskje ikke en gang dem selv) som vet. At noen prøver seg sammen med noen for så å finne ut at et vennskap med vedkommende passer dem bedre enn et kjæresteforhold er da helt legitimt, og sånn det er ment å fungere.

 

Kjipt for den som sitter igjen og ville ha kjæresteforhold, men sånn er livet.

Lenke til kommentar

 

Du har nok opplevd å være en rebound. Det suger men sånn er livet, det forklarer den plutselige forsvinnende interessen.

Tviler veldig da vi har investert enormt med tid når vi har snakket sammen, både skriftlig og muntlig. Mye hun har sagt som man ikke trenger å si for å vekke interesse. Har gått dypere enn som så. Da virker det rart at alt var rebound. Tror vennegreia er en slags unnskyldning eller hva man skal si og at hun nå stoppet det fordi hun tenkte rasjonelt fordi hun vet hun har vært singel i en kort tid og vet hun burde være alene litt samtidig som ting gikk litt fort. Dette er også inntrykket til kompiser og venninner jeg har snakket med det om. Og disse er ikke bare "ja-folk", men ærlige.

 

Når jeg sier rebound mener jeg ikke at hun bevisst har brukt deg som en trøst til å komme over eksen. Når man kommer ut av et lengre forhold er man ikke helt kontakt med sine egne følelser og jeg tviler ikke på at hun faktisk har vært interessert og kanskje til og med følt seg forelsket i deg. Du får tro hva du vil men jeg føler meg ganske sikker i min sak. Når man treffer noen så merker man ganske fort om det er kjærestemateriale eller ikke, og ser liksom ingen annen grunn til at det plutselig skulle snu slik uten at noe spessielt har skjedd.

Lenke til kommentar

 

 

Du har nok opplevd å være en rebound. Det suger men sånn er livet, det forklarer den plutselige forsvinnende interessen.

Tviler veldig da vi har investert enormt med tid når vi har snakket sammen, både skriftlig og muntlig. Mye hun har sagt som man ikke trenger å si for å vekke interesse. Har gått dypere enn som så. Da virker det rart at alt var rebound. Tror vennegreia er en slags unnskyldning eller hva man skal si og at hun nå stoppet det fordi hun tenkte rasjonelt fordi hun vet hun har vært singel i en kort tid og vet hun burde være alene litt samtidig som ting gikk litt fort. Dette er også inntrykket til kompiser og venninner jeg har snakket med det om. Og disse er ikke bare "ja-folk", men ærlige.

 

Når jeg sier rebound mener jeg ikke at hun bevisst har brukt deg som en trøst til å komme over eksen. Når man kommer ut av et lengre forhold er man ikke helt kontakt med sine egne følelser og jeg tviler ikke på at hun faktisk har vært interessert og kanskje til og med følt seg forelsket i deg. Du får tro hva du vil men jeg føler meg ganske sikker i min sak. Når man treffer noen så merker man ganske fort om det er kjærestemateriale eller ikke, og ser liksom ingen annen grunn til at det plutselig skulle snu slik uten at noe spessielt har skjedd.

 

 

Mange gode poenger. Men kom igjen. Om du føler deg sikker om noe hvor du verken har møtt verken meg eller hun blir jo tull. Folk er forskjellige. Men nå gikk dette bra da. Så mer spekulasjon trengs ikke her. Noen vil være 110% sikker før de går inn i noe, noen tenker "shit au let's go for it". Empati har også mye å gjøre. Differences her.

 

Men ja. Ordna seg, så det er flott :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...