-Yngin- Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Den 27. november i fjor kjøpte jeg et sett med frontlykter fra et firma i Tyskland som selger via ebay, og mottok dem rundt 10. desember. Jeg holdt på å flytte akkurat da, så jeg fikk ikke installert dem før i januar. Det viste seg at den ene lykta hadde en defekt LED-pære, samt at høydejusteringsmotoren ikke virket. Den andre var helt fin. Jeg sendte derfor en mail til selger, gjennom ebay, og forklarte situasjonen. De sa med en gang at de skulle sende et nytt par, men at de var utsolgt akkurat nå. Jeg ble tilbudt €50 kompensasjon eller jeg kunne vente 3-5 uker. Jeg kunne sende enten en eller begge lyktene tilbake, enten med en gang eller når jeg fikk de nye. Jeg valgte å vente. Dette var 24. januar. 3. mars spør jeg så igjen hvor det blir av lyktene, de sier de kommer neste uke. 7. april spør jeg igjen, de sier det er blitt forsinkelser men det kommer neste uke. 7. og 12. mai spør jeg igjen, de sier jeg kan sende inn lyktene mine da de nye vil bli sendt uka etter. 5. august sier jeg at jeg ikke kan sende inn lysene mine før jeg har fått nye, siden jeg ikke kan kjøre rundt uten lys. Jeg får ikke noe svar. 30. september ser jeg at lyktene er lagt ut på ebay igjen, så jeg spør om de kan sende meg et par, som de har lovt i lange tider. De svarer at det nå er kommet nye høydejusteringsmotorer som ikke er kompatible med mine gamle lykter, men at de kan sende meg 2 stk ubrukte motorer som passer de gamle lyktene mot at jeg betaler €70 pluss frakt. Spørsmålet er: Må jeg godta dette, eller kan jeg kreve å få nye lykter fremdeles? Hva kan jeg slå i bordet med for at de skal sende meg lykter evt nye motorer gratis? Hvordan bør jeg gå frem nå? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Siden du har handlet fra utlandet får du ta kontakt med Forbruker Europa. http://forbrukereuropa.no/en/ 1 Lenke til kommentar
-Yngin- Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Siden du har handlet fra utlandet får du ta kontakt med Forbruker Europa. http://forbrukereuropa.no/en/ La inn en klage, vi får se hva som skjer. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå