Jørgen Sørheim Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Halloen du. Leste mye tegneserier i min barndom, og husket på en jeg leste en gang på nittitallet. Det var en liten bi-serie i et annet blad, muligens Fantomet. Den handlet om en gutt som spilte dataspill, men forsvant inn i spillet. For å komme tilbake til den virkelige verden måtte han vinne spillet, og hadde tre liv. Mener at første kapittel handlet om et romspill, og husker at Ghostbusters var i et kapittel. Noen som husker hva serien het? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Leste en bok i sommer som minner veldig mye om det du forteller. I boken handlet det også om å løse gåter og finne tre egg. Boken heter "Ready Player One" Edit: Fant ut navnet Endret 30. november 2014 av Dusken Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Det første som slo meg var Captain N: The Game Master (eller Captain Nintendo), men han hadde en ganske lang serie, og var strengt tatt ikke inne i "spill", men "spillverdener". Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Har lest deler av den. Det var i Fantomet. Tror det var en konkurranse eller noe hvor kameraten hans ble fanget i en spillmaskin. Trolig en C64 eller lignende. Han måtte da spille en masse spill "inni" maskinen for å redde ham. Bl.a. Wizard of Oz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå