Gå til innhold

Sykemeldt student - NAV og arbeidsgiver

J92

Anbefalte innlegg

Hei! Håper tråden ble på riktig sted :)

Grunnet operasjon er jeg sykemeldt i 4-6 uker.

Er fulltidsstudent, men har i tillegg deltidsjobb (mener jeg er ansatt i 20 % stilling på papiret). Er det noen som vet om man kan få noe støtte gjennom NAV når en er sykemeldt? Går på provisjon, så antar jeg ikke har noe krav ift. arbeidsgiver?

Ble forøvrig egentlig ansatt av min nåværende arbeidsgiver like før sommeren, men står vel ansatt fra august av, fikk arbeidskontrakt en god stund etter jeg kom tilbake til studiestedet (hadde noen få vakter før jeg dro hjem og jobba 2 måneder i sommer). Så i år har jeg vært i jobb fra juni til nå.

Takker for svar :)

Endret av J92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min kusine jobbet 40% i et firma hvor lønnen var provisjon. Hun ble syk og måtte operere og var borte fra jobben i 5 uker. Hu fikk penger fra nav. I værste fall. Ta en telefon dit ( sitt 30 min i tlf kø ) og få et svar direkte fra dem. Du får nok ikke mye men du får nok litt. det trur jeg.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Klart du skal ha sykepenger både fra arbeidsgiver de første 16 kalenderdager + resten fra NAV - Når du er provisjonslønnet beregnes et snitt de 3 siste mnd er vanlig.

Dette sender arbeidsgiver inn til NAV på et skjema - slik at du får riktig utbetaling fra NAV. Det viktigste er at din arbeidsgiver har registrert deg i arbeidstager-registeret - lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...