langtongting Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Er ikke helt "up to date" på dette feltet, så unnskyld mulig dumt spørsmål. Tenkte å bytte ut disken i fruens laptop og lurer derfor på om det er mulig å flytte/speile alt innhold på nåværende disk(os, office mm) over til SSD`en uten å måtte legge inn alt på ny? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Det går vanligvis helt greit med acronis trueimage. følger ofte med en lisiens til denne softwaren når du kjøper SSD. Det gjorde det i hvertfall til min crucial mx100 512. Problemet er bare tilkoblingsmulighetene på en bærbar er litt begrenset. Hadde det vært min oppgave hadde jeg koblet begge diskene til en stasjonær og kjørt disk kloningen der. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Eller Macrium Reflect : http://www.macrium.com/reflectfree.aspx Har bedre erfaring med den enn med Acronis. Enig i å koble diskene til en stasjonær og klone fra gammel til ny der. Pass ellers på at hvis disken i laptop'en er kryptert med Bitlocker eller lignende, så kan du ikke klone disken. Da er det backup fra gammel (ut til USB disk f.eks.) og restore til ny som gjelder. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Er det en Samsung SSD så følger det med Samsung Data Migration, men jeg vet ikke om det tar med evt. skjulte partisjoner(recovery etc.).Du burde kanskje kjøpe en S-ATA -> USB kobling av et slag om du ikke har en stasjonær pc å bruke til kloningen. Burde ikke koste all verden. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Takker for gode svar. Har en stasjonær. Trenger jeg da bare 2 ledige s-ata porter og koble til SSD, samt laptopens hdd? Ellers vurderer jeg denne. https://www.mpx.no/crucial-mx100-ssd-256gb-25-7mm/817432 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Stemmer. Enda enklere er å kjøpe en USB adapter, eventuelt docking så slipper du styret med å koble til og fra en stasjonær maskin. MX100 er absolutt et godt kjøp så ingenting å si på det valget Endret 24. november 2014 av .Rudi Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Så siste spørsmål. Så jeg bare tar image av laptop Hdd over til disken på min stasjonære og "gjennoppretter" det over til SSD. Så installerer SSD in i laptopen igjen? Lenke til kommentar
C.. Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Det finnes veldig mange programmer du kan bruke til å klone harddisken for deretter å kopiere over til din nye SSD, alt dette gjøres automatisk i en enkel operasjon. Ofte har produsenten egen programvare til dette på sine nettsider hvis det ikke følger med en installasjons CD. Les her for en enkel og grei innføring om kloningen, steg for steg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå