Slimda Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Hvorvidt fyren er en drittsekk eller ei kan nok diskuteres opp og ned i mente. Men burde hans uttalelser være gode nok grunner til å nekte han tilgang til landet? Har han brutt noen lover? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (...) Det er sikkert enklere for oss som er voksne å se to sider av saken. Kanskje ikke like enkelt for unggutter som syns han er den kuleste i verden. Kan vi ta en rask øvelse her, jeg går ut i fra at du med den teksten påstår du har mulighet til å se begge sider av saken. Kan du argumentere for hvorfor disse kursene burde få lov til å gjennomføres? Jeg kan alltids klare å finne noen grunner til at kursene bør gjennomføres. Det er ikke kursene jeg er imot, jeg mener bare at mannen i seg selv viser sider og holdninger som (i mine øyne og tydeligvis en del andres) gjør at verdien på det han "selger" og prøver å stå for synker ned i gjørma. Du spør i førsteposten på hvorfor skal ikke "denne kunnskapen" formidles til menn som trenger det. Selve kursene om selvtillit er det jo ikke noe i veien med. Det er vel heller ingen her som ønsker at menn skal gå rundt med unødvendig dårlig selvtillit . Derimot tenker jeg at det å dominere og å prøve å hevde seg ved å dytte andre ned, tenke at de er mindreverdige (altså hvordan han oppfører seg på sosiale medier) er en helt unødvendig fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Ironi og sarkasme. Ironi fordi han oppnådde motsatt effekt for de uinvidde. Sarkasme fordi dette er jo motsatt av det han sier eller mener. Han fyren er iallefall genial. Før oppstyret rundt ham, hadde jeg aldri hørt om ham før. Dette er jo egentlig vinn-vinn situasjon for ham. Jeg begynner å lurer på om han har postet disse sosiale media innleggene sine med hensikt på å spre PR. Det er allmenn kunnskap at folk flest har en lettere tendens til å hoppe i fakkeltog og drive heksejakt mot en "ikke-bra" person, fremfor å spre god PR, om han hadde gjort ting på den "riktige" måten. Det er påstander om han er en seksuell overgriper, han lærer andre menn om hvordan man skal mishandler kvinner, og hvordan man kan beholde kvinner ved å være douchy. Noe som er langt ifra sannheten. Det at han ikke får visum basert på noe påstander som ikke er sant er jo bare absurd. Ingen håndfast bevis. Det er trist at En anonym blogger og noe artikler med ukritisk kilde (laget for mest mulig klikk) som skal til, før alle skal hoppe på denne heksejaktbandwagonen. Selv om alle mener noe er sann, så betyr ikke at det er sann. Jorda kan faktisk være ellipseformet. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Hvorvidt fyren er en drittsekk eller ei kan nok diskuteres opp og ned i mente. Men burde hans uttalelser være gode nok grunner til å nekte han tilgang til landet? Har han brutt noen lover? Det var visstnok arbeidsvisum han ble nektet - noe jeg mener er helt greit, da det på i hvert fall på ingen måte er en menneskerett å få arbeidsvisum hvor enn man vil. Var det turistvisum han ble nektet ville jeg stilt meg tvilende, selv om det jo heller ikke i utgangspunktet er noen menneskerett å få turistvisum hvor enn man vil. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Ja, arbeidsvisum har helt andre regler enn turisvisum. Men skal en "underskriftskampanje" kunne påvirke de som deler ut arbeidsvisum? Hva om jeg samler like mange underskrifter for å FÅ fyren hit? Hvordan da? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Det hadde vel vært mer rimelig å nekte turistvisum når man viste at grunnen til innreise egentlig var arbeid Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 Det var visstnok arbeidsvisum han ble nektet - noe jeg mener er helt greit, da det på i hvert fall på ingen måte er en menneskerett å få arbeidsvisum hvor enn man vil. Var det turistvisum han ble nektet ville jeg stilt meg tvilende, selv om det jo heller ikke i utgangspunktet er noen menneskerett å få turistvisum hvor enn man vil. Faktisk som sveitsisk statsborger har han i utgangspunktet rett til å jobbe i alle land i EU uten visum, det er ikke tilfellet at en søknad ikke ble godkjent men at det ble aktivt fjernet en rett for han som han normalt hadde hatt grunnet avtalen for fri flyt av mennesker mellom EU og sveits. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 . Jeg trakk frem symptomene, og skrev at mannen utstråler de fleste av dem som gjør at han KAN diagnostiseres som psykopat, eller dyssosial personlighetsforstyrrelse om du vil. Men for all del, han er sikkert en kul fyr. Og her gjør du det igjen. Du trekker frem adferdstrekk som du mener kan diagnostiseres som dyssosial personlighetsforstyrrelse. Innehar du noen som helst kompetanse til å mene noe som helst om symptomer på slike adferdstrekk? Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 . Jeg trakk frem symptomene, og skrev at mannen utstråler de fleste av dem som gjør at han KAN diagnostiseres som psykopat, eller dyssosial personlighetsforstyrrelse om du vil. Men for all del, han er sikkert en kul fyr. Og her gjør du det igjen. Du trekker frem adferdstrekk som du mener kan diagnostiseres som dyssosial personlighetsforstyrrelse. Innehar du noen som helst kompetanse til å mene noe som helst om symptomer på slike adferdstrekk? Som sagt, jeg har levd med to. Derfor uttaler jeg meg om symptomer jeg gjenkjenner. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 . Jeg trakk frem symptomene, og skrev at mannen utstråler de fleste av dem som gjør at han KAN diagnostiseres som psykopat, eller dyssosial personlighetsforstyrrelse om du vil. Men for all del, han er sikkert en kul fyr. Og her gjør du det igjen. Du trekker frem adferdstrekk som du mener kan diagnostiseres som dyssosial personlighetsforstyrrelse. Innehar du noen som helst kompetanse til å mene noe som helst om symptomer på slike adferdstrekk? Som sagt, jeg har levd med to. Derfor uttaler jeg meg om symptomer jeg gjenkjenner. Det har jeg forstått. Men du burde muligens tenke deg litt mer om. Før du kaster ut slike alvorlige påstander. Det og få et stempel på seg med en alvorlig personlighetsforstyrrelse. Er ikke noe man spøker med. Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Det har jeg forstått. Men du burde muligens tenke deg litt mer om. Før du kaster ut slike alvorlige påstander. Det og få et stempel på seg med en alvorlig personlighetsforstyrrelse. Er ikke noe man spøker med. Tar det til orientering. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Siste nytt fra norge:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/anundsen-tar-ikke-initiativ-til-aa-nekte-omstridt-sjekkeartist-innreise/a/23345249/ Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Siste nytt fra norge: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/anundsen-tar-ikke-initiativ-til-aa-nekte-omstridt-sjekkeartist-innreise/a/23345249/ Det var da godt at ikke vår justisminister blandet seg opp i en slik tulle sak. De som vil, går og hører på denne fyren. De andre, holder seg hjemme. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 "På Blancs egen nettside har han skrevet en lang forklaring på hvordan han gikk fra å være upopulær til en fyr kvinner ville ha." Hvis han mener at han er en fyr kvinner vil ha nå, må han virkelig ha vært uattraktiv før. Det er bra at Blanc nå tar ansvar og avstand fra det han tidligere har gjort og sagt og beklager. Neste skritt blir vel å legge ned selskapet Real Social Dynamics (hvis han er eieren) og lage et helt nytt kursopplegg hvis dette er noe han vil fortsette å jobbe med. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 RSD er arbeidsgiveren til Blanc, han er ikke eieren. Jeg har enda ikke sett noe negativ kritikk av innholdet i kursene han utvikler og holder, hvorfor mener du at han skal endre det? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Det som er ekstremt morsomt er at Jenn Li som har laget denne propagandavideoen, og sier at RSD er rasister, er så til de grader rasist selv. Hun har tatt til orde for å utrydde alle hvite mennesker. http://imgur.com/YwkGKnB https://archive.today/IIclm Til de som sier at videoen av henne er redigert og tatt ut av kontekst; Ja, det er videoen som startet dette hysteriet og. Jeg bare lurer på hva hun hadde gjort hvis Julien var en svart asiater som hu kaller seg Endret 2. desember 2014 av hfthomas Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Jeg har sett litt av det ene foredraget hans og konkluderer med følgende. Overflatisk sjarm og gode intellektuelle evner Fravær av vrangforestillinger og andre tegn på irrasjonell tenkning Fravær av nervøsitet eller psyko-nevrotiske tegn Upålitelig Løgnaktig og falsk Mangler anger- og skamfølelse Mangelfullt motivert antisosial atferd Dårlig dømmekraft, og manglende evne til å lære av erfaring Patologisk egosentrisitet og manglende evne til kjærlighet Flatt og tynt følelsesliv Manglende innsikt Lite responsiv i mellommenneskelige relasjoner Underlig og frastøtende oppførsel, både edru og i beruset tilstand Gjennomfører sjelden trusler om selvmord Upersonlig seksualliv Manglende livsplanlegging I løpet av en halvtime fyller han de fleste atferdsmessige symptomene for å kunne diagnostiseres som psykopat. Dette prøver han attpåtil å lære bort til andre menn som er ekstra mottakelig på grunn av dårlig selvbilde.Likevel bør han ikke nektes arbeidsvisum til et land. Han bør kritiseres, men ikke straffes. Det har jeg forstått. Men du burde muligens tenke deg litt mer om. Før du kaster ut slike alvorlige påstander. Det og få et stempel på seg med en alvorlig personlighetsforstyrrelse. Er ikke noe man spøker med. Tar det til orientering. Pfft, da må man vel ha lang utdannelse i faget for å si noe som helst her på PRS? La oss sensurere 99% like godt? Jeg kaller den typen en narsissist, basert på lista til Pinng. Om man ikke kan omtale psykiske lidelser, så blir det et svart hull som folk flest ikke har kjennskap til - ta det fra meg som har en diagnose - dette er ikke farlig å snakke om. Bevis gjerne at jeg tar feil, men forsøk på illegitim sensur er bare traurig. Edit: For rekorden (Opel'n), så har veldig mange kjendiser andre enn ham narcissisme, kilde, ser ikke helt problemet med å peke ut de verste. Det hører med til risikoen ved å være offentlig person. Tåler du ikke varmen, kom deg ut av flammene. Endret 2. desember 2014 av Aiven Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 RSD er arbeidsgiveren til Blanc, han er ikke eieren. Jeg har enda ikke sett noe negativ kritikk av innholdet i kursene han utvikler og holder, hvorfor mener du at han skal endre det? Et selskap kan være både en manns eiendom og arbeidsgiver. Siden det kom fram i ei lenke tidligere i tråden at Blanc er RSDs eneste kursleder, er det nærliggende å tro at han opprettet selskapet for å organisere arbeidet sitt. Det behøver ikke å være riktig, men det er heller ikke viktig. Blanc bør endre den delen omtalt av VG. Videoer i sosiale medier av Blanc som tar tak i hodene på tilsynelatende tilfeldige kvinner i Tokyo og presser hodene deres ned mot skrittet sitt har vakt sterke reaksjoner. Samtidig kom det videoklipp fra et av Blancs seminarer hvor forteller en sal full av menn om hvordan han som hvit mann kunne gjøre hva han ville i Tokyo. – Jeg tok tak i hodet hennes, presset det mot skrittet mitt mens jeg ropte «pikachu, pikachu», sier Blanc til salen i en av videoene. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Et selskap kan være både en manns eiendom og arbeidsgiver. Siden det kom fram i ei lenke tidligere i tråden at Blanc er RSDs eneste kursleder, er det nærliggende å tro at han opprettet selskapet for å organisere arbeidet sitt. Det behøver ikke å være riktig, men det er heller ikke viktig. Blanc bør endre den delen omtalt av VG. Videoer i sosiale medier av Blanc som tar tak i hodene på tilsynelatende tilfeldige kvinner i Tokyo og presser hodene deres ned mot skrittet sitt har vakt sterke reaksjoner. Samtidig kom det videoklipp fra et av Blancs seminarer hvor forteller en sal full av menn om hvordan han som hvit mann kunne gjøre hva han ville i Tokyo. – Jeg tok tak i hodet hennes, presset det mot skrittet mitt mens jeg ropte «pikachu, pikachu», sier Blanc til salen i en av videoene. Blanc er langt i fra den eneste kurslederen til RSD, men han er den eneste som holder internasjonale kurs. De andre holder stort sett kurs i USA og UK, ja det er en brite også som holder kurs for RSD i UK. Det kreves ikke veldig mye lesing for å finne ut av disse tingene, alltid lurt å gjøre litt grunnarbeide før man kaster sin mening ut der. Når det kommer til det klippet må man nesten se det i sammenheng med hva som ble sagt før og etter, det vi ser av de få sekundene som er der ute er bare en mann som forteller en historie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå