TheNarsissist Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hei, har nå kommet til rette i ny leilighet og vil ha noe bedre lyd. Bruken blir til film (Bluray PS4), spill (PS4) og musikk (Macbook). Vil helst ha stativhøytallere, men det jeg er mest usikker på er stereoforsterker vs reciver. Blir jo lettere å koble alt til reciver? Men stereo har vel bedre lyd? Noen tips? Har ikke direkte stort budsjett. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Hvor stort budsjett har du? Om du vil ha ett par gode stativhøyttalere så sjekk ut Dali Zensor 3 på hifiklubben. Har selv Zensor 1, men kommer nok til degradere de til bakhøyttalere og kjøre zensor 3 som front på sikt. En reciver vil gjøre ting mye lettere. Bare koble alt til med HDMI og så en kabel rett i tv fra reciver = tut og kjør. Og du får da en egen for sub om du vil oppgradere litt etterhvert. Med reciver vil du også kunne streame musikken direkte fra macbook/pc via trådløsnett. Funker utmerket fra min pc til en denon reciever. Bakdelen med en tradisjonell stereoforsterker er de som regel ikke har mulighet til å ta digitale lydkilder uten å gå via en DAC først. Lydkvaliteten kan være bedre enn reciver, men at det er noe mannen i gata vil legge merke til stiller jeg meg tvilende til. Endret 24. november 2014 av Gromle Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 Takk for svar, tror jeg bør gå for en reciever. Mye lettere, har ikke råd til så dyre høytallere uansett, så hadde nok ikke merket forskjellen mellom stereoforsterke og reciever. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Recievere selges i større kvanta, så kvaliteten er faktisk jevnt over meget god på slike sammenlignet med stereo-forsterkere, omtrentlig på høyde, selv om man får en mer avansert og teknisk overlegen enhet. Hvilket budsjett har du forespeilet deg? Pioneer og Yamaha har meget gode enheter i prisklassen 4-6K på forsterkere. Vil anbefale deg å sjekke ut Finn.no og andre bruktmarkeder. Det er mye gull å finne der hvis du tar deg litt tid. Heller en skikkelig god brukt-forsterker enn en flunkende ny middels god sak. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Er du rask i dag får du Rega sin Brio-R til latterlig tilbudspris http://www.soundgarden.no/black-friday-2014/rega-brio-r-stereoforsterker-solv.html Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 Nå er eksamensperioden snart over så har begynt å lete litt igjen. Sett litt på B&W 686 S2 og Klipsch RF-62 som kun koster 4k på mono nå. Spørs bare om dama godkjenner de fordi de er ikke direkte WAF. Forsterker har jeg fortsatt ikke peiling på. Er det slik at hvis jeg kjøper en stereoforsterker så kan jeg skaffe en dac og koble til ps4 gjennom optisk? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jada, du får til og med forsterker med innebygget dac. Finner du deg en brukt Primare i22 dac er du kommet langt på vei til noe langt mer spenstig enn en rimelig receiver. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Klipsch rf-62 eller mk2? Sistnevnte er myyyye bedre Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 mk2. Sikler litt på den i Cherry nå, men skal faen ikke være lett å finne WAF høytallere på budsjett.Må finne en forsterker også. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Har du litt tid til overs kan man alltids sjekke dette stedet... http://www.finn.no/finn/torget/resultat?category=0/93&category=1/93/3906&category=2/93/3906/53 finn.no sitt bruktmarked er genialt! Snappet nettopp opp et par System Audio Ranger til en billig penge Veldig pene høyttalere. Så har du disse http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=53816122&searchclickthrough=true&searchQuery=mantra System Audio 60. Slanke og høye, omtrentlig som Ranger. Gikk veldig bra å plassere dem i stua mi, ingen motforestillinger fra samboer Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Takk for tipset, tror jeg skal se om jeg finner en butikk i Oslo som har RF-62 inne så jeg får testet de og sett de. Synes Cherry er veldig pen med grillen på. Mulig å få en grei forsterker for 3-4 K? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 RF-62 har vel ikke høye WAF-nivå akkurat. De er ikke spesielt stygge på noen måte, men de er fortsatt store. Om man fortsatt vil ha høyde på høyttaleren er det nok som newman sier, System Audio som har "stue-vennlige" saker med svært slanke kabinett. Evt bør man vurdere stativhøyttalere av litt kvalitet som Dynaudio 2/7, X14, Sonus Faber Venere 1.5, alt etter hva man tåler av pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå