Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor skaffe hjelp til oppussing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke helt bestemt meg oppvaskbenken enda, der må jeg jo ha rørlegger i så fall.

Men den er orginalt fra 1984, så jeg burde egentlig gjøre det. Det er nyere veggskap som er vel minst 10 år gamle, men resten som står er ikke bra og det dreier seg om en 2 roms der stue og kjøkken er i ett.

Jeg visste ikke at Ikea kan tilby å hjelpe med dette, men det kan de altså?

Lenke til kommentar

OK takker, noen som vet hva prisen kan bli om man er innom finn.no og leier inn hjelp, sånn til sammenligning? :)

Ingen kan gi pris på noe, de ikke vet hva er! Vi vet ikke hva jobben går ut på.

Du får kontakte kompetente fagfolk og få tilbud fra hver enkelt. Eller en som er kompetent som Totalentreprenør/samordner og at dette firmaet innhenter priser fra sine under-/sideentreprenører. Jobben må besiktiges og det bør skriftelig avtales hva som skal gjøres. Og så skrive kontrakt, etter at Tilbud er motatt og godkjent.

Lenke til kommentar

OK takker, noen som vet hva prisen kan bli om man er innom finn.no og leier inn hjelp, sånn til sammenligning? :)

IKEA gir i alle fall fast pris, og den ser ut til å være på ca 1000 kr skapet.

En håndtverker som jobber hvitt tar kanskje 1000 kr timen(?) medregnet moms og alt som skal betales, og bruker kanskje to-tre timer på å få på plass det første skapet, og deretter monterer han kanskje tre skap i timen. Men om det oppstår plunder underveis, løper timene og pengene. Han fakturerer som regel også for kjøretid til og fra der du bor, samt for lunsjpausen sin. Det kan bli billigere, det kan bli dyrere.

Om du har penger til IKEAs monteringspriser, så er det et trygt og forutsigbart valg. Om du setter det ut på anbud via Finn eller andre tjenester, så beskriv jobben best mulig, og spør både om timepris og forventet timeforbruk, eller spør om de vil gjøre et på fast pris som er direkte sammenliknbart med IKEA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...