xrays Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Jeg lurer på om noen har tips og råd om det fins noen man kan kontakte for hjelp til å montere kjøkken fra i Ikea i Oslo? Helst uten at det skal bli for dyrt.. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 En kompis? Et kjøkken fra Ikea er forholdsvis lett å få opp. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Enten venner, eller få snekker/IKEA-partner til å gjøre det. Proffe håndtverkere koster en del uansett, Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 småjobber @ finn kanskje Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Ah, en ting som jeg glemte å spørre om: dreier dette seg om kun utskifting av kjøkkeninnredningen? Eller må tekniske fag inn i bildet? (Altså rørlegger/elektriker/ventilasjon) Dersom det er tilfellet så må fagfolk i hvert fall ta seg av sitt respektive fag. Lenke til kommentar
xrays Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Jeg har ikke helt bestemt meg oppvaskbenken enda, der må jeg jo ha rørlegger i så fall. Men den er orginalt fra 1984, så jeg burde egentlig gjøre det. Det er nyere veggskap som er vel minst 10 år gamle, men resten som står er ikke bra og det dreier seg om en 2 roms der stue og kjøkken er i ett. Jeg visste ikke at Ikea kan tilby å hjelpe med dette, men det kan de altså? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Ikea kan det, mot penger, selvfølgelig :-) 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 http://www.ikea.com/ms/no_NO/service-offer/kitchen-installation/index.html Lenke til kommentar
xrays Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 OK takker, noen som vet hva prisen kan bli om man er innom finn.no og leier inn hjelp, sånn til sammenligning? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 OK takker, noen som vet hva prisen kan bli om man er innom finn.no og leier inn hjelp, sånn til sammenligning? Ingen kan gi pris på noe, de ikke vet hva er! Vi vet ikke hva jobben går ut på. Du får kontakte kompetente fagfolk og få tilbud fra hver enkelt. Eller en som er kompetent som Totalentreprenør/samordner og at dette firmaet innhenter priser fra sine under-/sideentreprenører. Jobben må besiktiges og det bør skriftelig avtales hva som skal gjøres. Og så skrive kontrakt, etter at Tilbud er motatt og godkjent. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 OK takker, noen som vet hva prisen kan bli om man er innom finn.no og leier inn hjelp, sånn til sammenligning? IKEA gir i alle fall fast pris, og den ser ut til å være på ca 1000 kr skapet. En håndtverker som jobber hvitt tar kanskje 1000 kr timen(?) medregnet moms og alt som skal betales, og bruker kanskje to-tre timer på å få på plass det første skapet, og deretter monterer han kanskje tre skap i timen. Men om det oppstår plunder underveis, løper timene og pengene. Han fakturerer som regel også for kjøretid til og fra der du bor, samt for lunsjpausen sin. Det kan bli billigere, det kan bli dyrere. Om du har penger til IKEAs monteringspriser, så er det et trygt og forutsigbart valg. Om du setter det ut på anbud via Finn eller andre tjenester, så beskriv jobben best mulig, og spør både om timepris og forventet timeforbruk, eller spør om de vil gjøre et på fast pris som er direkte sammenliknbart med IKEA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå