Jauboi Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) I andre land der teokratiske verdier er mer dominant, så har kvinner mindre rettigheter. Og de må ofre livet for å fremheve de synspunktene de mener har krav på. Som å få rett til å gå på skole, rett til undervisning osv. Som Malala for eksempel. Jeg bare føler at feminisme her har blitt mer enn slags hobbi enn en viktig sak når det kommer til å kjempe for likestilling og rett for begge skjønn. Endret 23. november 2014 av Jauboi Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 I slike land du beskriver gjelder undertrykkelsen både kvinner og menn. Jeg så denne her nylig og synes gir en fin innblikk på muslimenes syn på kjønnsrollene: Personlig deler jeg samme syn som begge disse debattantene i videoen, om at likestillings verdiene vi her i vesten sitter med ikke kan overføres til deres samfunn. denne endringen MÅ komme fra bunnen av. Dessuten er det større problemer folk i midtøsten må bryne seg på enn likestilling. Om man ikke har fått det med seg kriger de mot okkupasjonsmakter inkludert Norge, dog det er en annen debatt. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Og i tillegg så mener jeg at dersom man taler likestillingens sak så blir det feil utgangspunkt å kalle det feminisme. Jeg foreslår 'ekvalisme' som et mer nøytralt alternativ. Er enkelte tilfeller av såkalte feminister som funker mer preventivt enn kondomer. Edit: kom over kanskje et bedre begrep: egalitarisme. Endret 23. november 2014 av El-Ateisten Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Likt skal være likt. Men så er det engang slik at det ikke skal gå på helsa løs. Hold kvinner unna brannvesenet, spesialstyrker og andre yrker der det å ha en viss fysikk for å redde andre sitt liv er en oppgave som kan oppstå. Så er dem ellers helt på lik linje med det meste. Sånn, i teorien i vertfall. 1 Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Likt skal være likt. Men så er det engang slik at det ikke skal gå på helsa løs. Hold kvinner unna brannvesenet, spesialstyrker og andre yrker der det å ha en viss fysikk for å redde andre sitt liv er en oppgave som kan oppstå. Så er dem ellers helt på lik linje med det meste. Sånn, i teorien i vertfall. Feil tråd? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hva gir deg inntrykket av det? Likestilling og feminisme kan fint sidestilles og diskuteres under den aktuelle tråden. Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hva gir deg inntrykket av det? Likestilling og feminisme kan fint sidestilles og diskuteres under den aktuelle tråden. ut i fra de andre kommentarene i tråden her, ser jeg ikke hvem du prøver å svare?! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Hadde jeg henvendt meg til noe annet enn innlegget over hadde jeg spesifisert det. Om du ikke føler innlegget var treffende nok så var det rettet mot deg, Aras2, registrert 6.02.2008 under kategorien bruker på din post nummer 5 (la til en link bare for sikkerhetsskyld). Innlegget stammer i fra den aktuelle tråden som idag har blitt diskutert opprettet av Jauboi og har emnetittel: Er vi for opptatt av selektiv feminisme istedet for kritiske samfunnsforhold? Dersom det er noen flere spørsmål er det bare å spørr. Endret 25. november 2014 av Priim Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hadde jeg henvendt meg til noe annet enn innlegget over hadde jeg spesifisert det. Om du ikke føler innlegget var treffende nok så var det rettet mot deg, Aras2, registrert 6.02.2008 under kategorien bruker på din post nummer 5 (la til en link bare for sikkerhetsskyld). Innlegget stammer i fra den aktuelle tråden som idag har blitt diskutert opprettet av Jauboi og har emnetittel: Er vi for opptatt av selektiv feminisme istedet for kritiske samfunnsforhold? Dersom det er noen flere spørsmål er det bare å spørr. hehehehe, er du sår i ræven mann?! ro deg ned, det var ikke annet enn et spørsmål om hvem du henvender deg til med din kommentar da jeg ikke forstod konteksten av din kommentar. Mye aggresjon folk har i seg her i trådene... 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hva gir deg inntrykket av det? Likestilling og feminisme kan fint sidestilles og diskuteres under den aktuelle tråden. ut i fra de andre kommentarene i tråden her, ser jeg ikke hvem du prøver å svare?! Kan du forklare hva du ikke forstår? Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Trådstarter ønsker debatt rundt frigjøring av kvinner i midtøsten, jeg svarer med at mitt om hvorvidt det er lurt eller ei, El-Ateisten beskriver forskjellen på likestilling og feminisme, samt prøve å finne på et bedre navn for det, så skriver Priim sitt om hvor kvinner passer inn og ikke passer inn, som jeg forøvrig ikke har noe imot, men klarer ikke helt å se hvem han svarer/henvender seg til. derav alt dette tullet som helst burde bli slettet! Amen Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Vi kan vel sitere trådstarter: "Jeg bare føler at feminisme her har blitt mer enn slags hobbi" Så ved andre ord har vi kommet så langt i skandinavia at ordet er ubetydlig for oss. Og vi må lage flere ord for å skille mellom netthobbistene og kvinnes kamp der den utkjempes. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hadde jeg henvendt meg til noe annet enn innlegget over hadde jeg spesifisert det. Om du ikke føler innlegget var treffende nok så var det rettet mot deg, Aras2, registrert 6.02.2008 under kategorien bruker på din post nummer 5 (la til en link bare for sikkerhetsskyld). Innlegget stammer i fra den aktuelle tråden som idag har blitt diskutert opprettet av Jauboi og har emnetittel: Er vi for opptatt av selektiv feminisme istedet for kritiske samfunnsforhold? Dersom det er noen flere spørsmål er det bare å spørr. hehehehe, er du sår i ræven mann?! ro deg ned, det var ikke annet enn et spørsmål om hvem du henvender deg til med din kommentar da jeg ikke forstod konteksten av din kommentar. Mye aggresjon folk har i seg her i trådene... Ikke sår i ræven nei. Bare spesifik. Jeg svarte på spørsmålet, dog litt mer utfyllende enn det som var nødvendig. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Trådstarter ønsker debatt rundt frigjøring av kvinner i midtøsten, jeg svarer med at mitt om hvorvidt det er lurt eller ei, El-Ateisten beskriver forskjellen på likestilling og feminisme, samt prøve å finne på et bedre navn for det, så skriver Priim sitt om hvor kvinner passer inn og ikke passer inn, som jeg forøvrig ikke har noe imot, men klarer ikke helt å se hvem han svarer/henvender seg til. derav alt dette tullet som helst burde bli slettet! Amen Grunnlaget blir lagt i første setningen i innlegget til Trådstarter, som har blitt bemerket tidligere. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Aras2 : Hvilke større problemer har folk I Midtøsten å bryne seg på enn likestilling? Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Aras2 : Hvilke større problemer har folk I Midtøsten å bryne seg på enn likestilling? Dessuten er det større problemer folk i midtøsten må bryne seg på enn likestilling. Om man ikke har fått det med seg kriger de mot okkupasjonsmakter inkludert Norge, dog det er en annen debatt. Hva var poenget med å få meg til å cut and paste? du tenker dog kanskje feminisme er svaret på deres problemer? Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Aras2 : Hvilke større problemer har folk I Midtøsten å bryne seg på enn likestilling? Dessuten er det større problemer folk i midtøsten må bryne seg på enn likestilling. Om man ikke har fått det med seg kriger de mot okkupasjonsmakter inkludert Norge, dog det er en annen debatt. Hva var poenget med å få meg til å cut and paste? du tenker dog kanskje feminisme er svaret på deres problemer? så alle land I Midtøsten er okkuperte da? Siden alle har større problemer enn mangel på likestilling? Endret 26. november 2014 av Andeith Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Aras2 : Hvilke større problemer har folk I Midtøsten å bryne seg på enn likestilling? Dessuten er det større problemer folk i midtøsten må bryne seg på enn likestilling. Om man ikke har fått det med seg kriger de mot okkupasjonsmakter inkludert Norge, dog det er en annen debatt. Hva var poenget med å få meg til å cut and paste? du tenker dog kanskje feminisme er svaret på deres problemer? så alle land I Midtøsten er okkuperte da? Siden alle har større problemer enn mangel på likestilling? jeg skjønner ikke hva du sikter til. still et klart og ordentlig spørsmål om du kan, og jeg skal svare deg på det! Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg bare føler at feminisme her har blitt mer enn slags hobbi enn en viktig sak når det kommer til å kjempe for likestilling og rett for begge skjønn. Sosialist feministene har da aldri vært for likestilling i dette land. Hvor er disse sure grinete kjæringene når debatten om kvinner fra islamske land raser her i landet. Da er de tause. De er populister som kun hiver seg på debatter der de har en gevinst i sikte. Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Sosialist feministene... Når du sier sosialist feministene, hva mener du med det, hva har sosialisme med feminisme å gjøre? USA er et kapitalistisk stat, og de har feminisme har de ikke? Utdyp gjerne noe mer enn å bare si at side denne gruppen søker å bli likestilt, så er det sosialisme, forklar gjerne noe dypere om mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå