FiskePinna Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har merket meg at konservatismen er på vei til å dø ut i Norge. Jeg tenker først og fremst på den borgelige konservatisme. Såvidt jeg vet er det grupper innen NKP/AKP som ønsker seg tilbake til Lenin/Stalin. Anyways, tidligere var Høyre garantisten for "god" gammeldags høyrepolitikk, og en bevaring av det bestående samfunn med små og forsiktige endringer. Idag er Høyre godt over til å bli at liberalt parti på de fleste områder, og denne utviklingen er kulminert med et "homo"- image? Så, punktvise spørsmål (ryddigst slik:) 1. Er dere enige at Høyre er blitt mer liberalt de siste årene? 2. Er konservatisme på tilbakeplan genetralt i verden? 3. Hvis ja på spørsm. 2, hvorfor er dette tilfelle? 4. Kunne noen av dere tenke dere å stemme på Høyre? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg kunne tenke meg å stemme på "Det politiske parti". Om ikke annet, så fordi dem ville irritert politikerne. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 1. Høyre er blitt mer liberalt, på både godt og vondt. 2. Konservatismen er enda ikke død. Se på Carlifornia!!! 4. Jeg stemmer nok høyre... Men jeg synes at de har fått for mye homser inn i partiet.. Derfor er FrP og demokratene inne i min vurdering, og jeg kan finne på å stemme en av dem hvis det blir enda flere homoer i høyre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 homser i høyre? Bare fordi Foss er homo? Hva snakker du om? jeg må le litt av deg. . . Hva er så gale med homser egentlig? Jeg stemmer og er medlem av ett parti med en homo som LEDER! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 ehm, Høyre og demokratenes menneskesyn passer ikke sammen for alt i verden. Du er politisk forvirret Joachim. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 nei vel nei.. Jeg er ikek nødvendigvis enig i alt partiet sier da vet du.... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 det får da være grenser! Hva er galt med homoer forresten? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 homser i høyre? Bare fordi Foss er homo? Hva snakker du om? jeg må le litt av deg. . .Nei, ikke bare fordi Foss er homo men fordi flere profilerte politikere i Høyre er homofile, bl.a. høyres Erling Lae (tror jeg han het). Ønsker ikke å dra igang en gaydebatt her, men påpeker bare at det hadde vært utenkelig at høyre skulle fronte seg som homopartiet for bare et par tiår tilbake. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Nå fronter ikke Høyre seg som noe homoparti heller da, selv om de har noen homser i partiet. Men beklager at jeg drog debatten off-topic Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 ...men påpeker bare at det hadde vært utenkelig at høyre skulle fronte seg som homopartiet for bare et par tiår tilbake. Betyr: INGENTING. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Så, punktvise spørsmål (ryddigst slik:) 1. Er dere enige at Høyre er blitt mer liberalt de siste årene? 2. Er konservatisme på tilbakeplan genetralt i verden? 3. Hvis ja på spørsm. 2, hvorfor er dette tilfelle? 4. Kunne noen av dere tenke dere å stemme på Høyre? 1. Hvor har høyre blitt liberalt? Høyre fronter aldri liberale saker. At de har homoer blant medlemmene er vel ikke en liberal sak i dag. Hadde det vært 20 år siden så ja. Og det er heller ikke en sak der jeg ser mer negativt på Høyre pga det. 2. Usa har igjen beveget seg til konservatismen. Frankrike er meget konservativt. De andre tungvekterne i Europa er vel ikke akkurat konservativt, dog mer liberale uten å være "liberalt" annlagt i politikken. 4. Aldri. Konservatisme er får dårer. Og samfunnets værste fiende når det gjelder fremskritt. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Starte en tråd om homofili? Anyone? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Starte en tråd om homofili? Anyone? Hva med å starte en for transer? mye kulere Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Starte en tråd om homofili? Anyone? Kan vi ikke bare kurere dem med bønn og kalde avrivninger da? Eller nakkeskudd? Hei, skal vi finne bilder om avrettingsmetoder av homofile? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 DrDoogie Selvfølgelig, vi kan vel ikke bare stoppe der.. Vi kan lage en løgndetektor som alle som skal ha seg jobb eller studere må gå igjennom, slik at vi kan skille ut de homsejævlene.. Nakkeskudd fortjener de ikke. Vi kan kutte av deme armer og ben og la de blø ihjel? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 DrDoogie Selvfølgelig, vi kan vel ikke bare stoppe der.. Vi kan lage en løgndetektor som alle som skal ha seg jobb eller studere må gå igjennom, slik at vi kan skille ut de homsejævlene.. Nakkeskudd fortjener de ikke. Vi kan kutte av deme armer og ben og la de blø ihjel? hehehe... Fra Lois McMaster Bujold's book, The Warrior Apprentice: (bra bøker forresten) Miles: He is a traitor, and if he is returned to Barrayar, he will be drawn and quartered. SumGuy: Well, that's not too bad, he's been quartered in this garbage dump for six months, being quartered in a stockade isn't that bad, in comparison. Miles: Um... no, not 'quartered' as in 'jail', 'quarted' as in "having his legs and arms torn off". Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 JoachimR - vi venter alle sammen: hva er galt med homser, og homser i politikken? SVAR MANN! Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 4. Jeg stemmer nok høyre... Men jeg synes at de har fått for mye homser inn i partiet.. Derfor er FrP og demokratene inne i min vurdering, og jeg kan finne på å stemme en av dem hvis det blir enda flere homoer i høyre. For meg høres du ut som en liten drittunge som ikke vil få stemmerett på lang tid enda. "for mange homser i partiet." Hva slags usaklig argumentasjon er dette, da? Hvilken innvirkning har det på jobben en finansminister gjør, at han er homo? Kan du prøve å gi meg en begrunnelse på hvorfor homofile politikere får deg til å vurdere å skifte parti? Seksuell legning er etter min mening en privatsak, som ikke har noen innvirkning på kunnskaper og ferdigheter i yrkeslivet. Det blir som å påstå at Jan Petersens skjegg eller Carl I. Hagens enorme nesebor gjør dem til dårlige politikere. Jeg stemmer blått selv, og er heller ikke homofil hvis du lurte på det, men synes det blir tragisk, usakelig og barnslig (som å høre på en gjeng fjortiser som diskuterer politikk) når man bruker en politiker sin seksuelle legning som argumentasjon for å vurdere om man støtter politikken hans/hennes. Slike uttalelser sier forresten litt om deg selv og hvor trangsynt og intolerant du er ovenfor dine medmennesker. Ikke lett å akseptere at det finnes mennesker som ikke er helt lik deg på alle måter, eller hva? Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 JoachimR - vi venter alle sammen: hva er galt med homser, og homser i politikken? SVAR MANN! De eneste som er redd homofile er det som ikke er sikre på sin egne seksuelle legning! Fordi noen er homo så betyr det ikke at han vil legge an på dere på en fest eller en lignende tilstelning så la de nå være ifred. De er mennesker, hverken mer eller mindre! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jon@s: WORD! Men det kom ikke som noe sjokk den uttalelsen fra JoachimR da... JoachimR: Vi venter fortsatt på svar, ikke prøv å unngå en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå