marped23 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Hei, Har byttet tannstanga på en Peugeot 307, 2004-modell, men etterpå har ESP/ASR (feil i overskrift) lampa begynt å lyse. Den fungerer når jeg starter opp bilen, da kan jeg slå den av og på men når jeg begynner å kjøre kommer det opp feilmelding i displayet og lampa lyser permanent. Tyder dette på at en sensor er gåen e.l, eller kan det være noe mer alvorlig? Endret 23. november 2014 av marped23 Lenke til kommentar
marped23 Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 (endret) . Endret 23. november 2014 av marped23 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) "Alle" har idag ett brukbart kamera på mobilen sin. Derfor: Last opp ett bilde tatt av instrumentpanelet som viser *hvilken* lampe som lyser og gjerne også "feilmeldingen" (noe som normalt kun kan leses via OBD-interfarce). Men ja: Dette er mest sannsynlig *kun* en hjulsensor som er blitt "herpet" (eller mer sannsynlig ledning/kontakt) ifbm at du har byttet tannstang. Endret 23. november 2014 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Er det der man må vri rattet helt til venstre og så helt til høyre for å nullstile sensoren(e) til styringa? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå