kaski Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Kvinnfolk uten peiling på bil her: Jeg har en Citroën c5. 1,8 sedan 2002 mod som i perioder lugger noe voldsomt og går ujevnt på tomgang. Luggingen kommer og går,og har ingen betydning om bilen er varm eller kald. Det samme med det ujevne turtallet. Jeg har akkurat vært ute på en liten kjøretur. Bilen stod litt på tomgang hjemme før jeg dro,og da gikk den fint. Etter å ha kjørt ett par km begynte turtallet å "jage" da jeg stoppet i kryss eller stod i kø. Like etter begynte den å lugge...mer enn noen gang før. Lugger kun når jeg gir mer gass eller slakker av. Stoppet bilen i ca. 15 minutter og da jeg kjørte igjen gikk den helt fint hele veien hjem ca 20 km. Noen som kan gjette på hva dette kan være? Har nettopp hatt den på EU kontroll og alt ok. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 En EU-kontroll sier veldig lite / ingenting om tilstanden på motoren. Kan sterkt anbefale en tur innom et verksted for å få tatt service, om det er lenge siden sist? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Å koble til en feilkodeleser og se om det er noen feilkoder registrert er en bra start. Ellers er det sjekk av olje, kjølevæske, luftfilter og tennplugger det går i. Samt sjekke om den drar inn falsk luft. Lenke til kommentar
kaski Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Takk for svar. Da må det vel bli en tur til doktoren med den da. Olje,kjølevæske osv som du nevner er under kontroll. Men drar inn falsk luft? Hvordan sjekkes det? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Gjennom 10 år med C5 har jeg aldri opplevd slik du beskriver, og de to jeg har hatt har runda 330000km. Du burde nok ta den til verksted å få sjekket dette. Kan jeg få spørre om km-standen? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Kan være noe rusk med lambda sondene foran som forårsaker at det ikke blir gitt riktig 02 og forårsaker derfor lugging. Har noe av det samme problemet selv etter at jeg hadde bilen inn på servise , fikk bilen tilbake og det var fylt alt for mye olje (la ikke merke til det med det første) noe jeg antar har påvirket lambdasonden foran. Skal nå ta den inn på nytt og få gjort en ordentlig rens + bytte av lambdasonde. Lenke til kommentar
kaski Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Er selv på 8nde året med Citroën og har opplevd det utroligste,men aldri slik som dette. Den har nå gått 210,så skal bytte den ut,men vil gjerne fikse noe av feilene før jeg prøver selge den Ble byttet Lamdasonde for rundt ett år siden. Kan det likevel være det? Skikkelig rens? Betyr det mer enn bare bytte av olje og filter? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Er selv på 8nde året med Citroën og har opplevd det utroligste,men aldri slik som dette. Den har nå gått 210,så skal bytte den ut,men vil gjerne fikse noe av feilene før jeg prøver selge den Ble byttet Lamdasonde for rundt ett år siden. Kan det likevel være det? Skikkelig rens? Betyr det mer enn bare bytte av olje og filter? Tja, i mitt tilfelle vil jeg be dem om å rengjøre oljetilførselen da det har tytet ut olje siden de fylte på alt for mye olje sist (godt over maximum) , dette var trolig det som førte til at Lambdasonden foran ble skitten og alarmen gikk på bilen (men kjøremessig lite påvirket utenom at den bruker mer bensin på mila) en avlesning av feilkoden på bilen ga P0135 og etter litt rådføring med mekaniker skal dette taes nå denne uken. Nå skal jeg ikke påstå at dette er feilen din , da det kan være mange årsaker til at bilen lugger , men er det sånn at Lambdasonden stadig vekk må byttes ut så må du ta en ordentlig undersøkelse på bilen og prøve å finne ut hva som er galt. Lenke til kommentar
kaski Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Ok. Takk for svar. Da får jeg ringe bildoktoren i morgen. God bedring til din bil ☺ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå