Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Høy prosent på prosessor og disk i oppgavebehandling?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for kort tid siden en Asus VM40B-S111V for å koble til tven for lett bruk som surfing, høre på musikk, se på netflix etc.

Forleden dag kjøpte jeg ett HP HD4310 kamera for å installere på denne pcen. Tenkte det var kult å kjøre Skype på 60" tven. Jeg strevde med å installere driver til denne. Det tok laaang tid og maskinen gikk vel i dvalemodus før den fikk installert ferdig. Pcen har ikke dvd/cd-rom spiller, så jeg kunne ikke bruke den medfølgende cden. Tenkte det bare var plug and play og så virket det, men som sagt så brukte den laaaang tid på å prøve å installere disse driverne. Til slutt virket kameraet allikevel, men kvaliteten er skuffende. Ser ut som bildene er malt med pensel :( Kan det ha noe sammenheng med at kameraets spesifikasjoner ønsker større prosessor enn pcen min . Eller er det driverne som ikke ble ordentlig installert tror dere? Samtidig driver prossoren og disk å kjøre i oppi over 90% i oppgavebehandling, uten at jeg gjør noe særlig med den.

Det er System og Windows Modules Installer Worker som drar opp prosenten på prosessoren.(Og også på disk ser det ut til, uten at jeg forstår meg videre på dette)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vil det fungere greit med pcen min da? Spesifikasjonene er jo følgende:

System Requirements

• Intel® or AMD Dual Core CPU, 2.0GHz or faster with 2GB RAM (recommended Quad Core and 4GB RAM)
  • Windows® XP/Vista™/7/8 (32 or 64 bit)
  • 230MB free hard drive space for software
  • DVD/CD-ROM
  • USB 2.0

Pcen min har jo kun 1.5 ghz prosessor. Det vil ikke ha noe innvirkning på kvaliteten og slikt på det det leverer dette altså?

Driver og programvarefilene er jo ganske mange MB, og vil ta litt tid å laste ned, så jeg vil bare forsikre meg om at jeg ikke laster ned noe som ikke vil hjelpe noe, eller som vil gjøre pcen min enda tregere?

Noen som har peiling på om det er normalt at prosessoren og disk stadig kjører opp i godt over 90% uten at jeg gjør noe som helst med pcen?

Endret av Sissel B
Lenke til kommentar

Jeg regner med at du kan justere kvaliteten på kameraet med programvaren, så det bør la seg gjøre. Windows Modules Installer har med Windows Update å gjøre, så det kan tyde på ett oppdateringsproblem. Dette kan skyldes at den strever med kameradriveren. Det beste du kan gjøre er å installere programmet og se om dette hjelper. Prosessoren er svak, men den er raskere enn de tidlige AMD Dual Core CPU'ene. Det vil nok gå greit hvis du kan sette ned kvaliteten til 720p.

Lenke til kommentar

Kan kanskje ha med at den hadde 72 oppdateringer å gjøre da :o. Tror den har gjort ferdig disse nå, men den kjører stadig opp i over 90% likevel. (Jeg avinstallerte to av de siste programmene jeg hadde installert; Steam og Truck and Trailers for å se om dette hjalp også. Uansett ikke nødvendig for meg å ha på denne pcen)

Får prøve å laste ned og installere driver og programvare til kameraet, når jeg igjen får tilgang til tven. Den er nå okkupert av Prinsesse Sofia og slike barneprogrammer :p

Endret av Sissel B
Lenke til kommentar

Når jeg hadde lastet ned rundt 120MB av 183,61MB har nedlastingen plutselig blitt avbrutt. Dette har jo tatt sikkert timevis. Er det noen måte man kan fortsette nedlastingen av filen så man bare må laste ned de siste noen og 60 MB, eller må jeg begynne helt på nytt ? :wallbash:

Lenke til kommentar

Fikk lasta driverne ned på nytt, og nå ser kameraet ut til å fungere greit og pcen er vel ikke fullt så treg som før, men den driver fortsatt og kjører opp i høy disk og prosessor med jevne mellomrom.

Gikk an å stille inn oppløsning på kameraet ja. Ga de beste bildene og slikt med en del lavere oppløsning med oppsettet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...