Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan f et progg til å starte mellom 2 klokkesle


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle eie D2OL listen, har tenkt å legge inn progget på alle skolens maskiner (100 elns ca med 2ghz står på 24/30/365) men det kan jeg ikke gjøre før jeg kan begrense når progget skal kjøre.

 

Hvordan gjør jeg dette?

 

Skal ha det til å kjøre mellom 1800 og 0600, utenom det skal det ikke synes og heller ikke påvirke pcn. Maskinene kjører ilution dermed kan jeg ikke laste ned kandidater og reboote men progget henter vel ned nye kandidater når de gamle er slettet?

 

 

Edit: kjører win98 på alle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvilke rettigheter du har på de andre maskinene, men hvis du har litt rettigheter, kan du bruke "AT" kommandoen.

 

eks:

at \\computer 07:00 /interactive "sol.exe"

 

Hvis du vil at kommandoen skal kjøres i bakgrunnen (ikke vises) sløyfer du interactive. Og sol.exe bytter du selvfølgelig ut med den kommandoen du ønsker. Håper ikke dette fører til like mye tull rundt omkring som eks. Net Send :-)

 

Er ikke 100% sikker på at dette virker i Win98, men det funker i allefall på Win2000 og XP.

Lenke til kommentar

genialt gutten!!!! du er et geni! tror jeg skal gjore det samme paa min skole her i US... er administrator sammen med en annen kamerat og laerern... har fullstendig kontroll og ahr alle admin passord...

vill ikke si hvorfor jeg har a's i nesten alle fag *grin*

men men... hoved servern gaar paa linux... (faktisk tre av dem) noen som vet hvordan man setter dette opp i linux?

digg med admin... kan jo installere alt paa alle maskiner *grin*

Lenke til kommentar
Hei igjen,

glemte noe ... som vanlig ....

 

Task Scheduler tillater også å kjøre et program innenfor et tidsrom, dvs. programmet kan avbrytes til et forhåndsbestemt klokkeslett.

AT kommandoen er jo for å fjernstyre task scheduler. Alt du legger til med AT kommandoen legges til i scheduled tasks.

Lenke til kommentar
Skal bruke windows sin planlagte oppgaver funksjon, men denne setter vel ikke proggrammene i gang når jeg ikke er logget inn, og jeg gidder ikke fly rundt på xx maskiner hver kveld ;)

da må du se på det jeg skrev her.

 

ER en pålogginsskjerm som alltid står på for at man skal kunne logge seg på printer og området sitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...