Birkeli Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Jeg har lyst til å se litt flere filmer som handler om krig. Andre verdenskrig spesielt og om jødene og auswitch der vi får se hvordan de hadde det. Håper det er noen som vet om noen bra filmer. Jeg er egentlig ganske avhengig av at filmene er på netflix eller viaplay, eller noen andre norske filmsider. Det er fint hvis dere sier hvor jeg kan se filmene dere anbefaler. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Band of Brothers har du sikkert sett. Saving Private Ryan Stalingrad Enemy behind the lines Schindlers liste Das boot Der Untergang Hitler the rise of evil Der Fuhrers Elite Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Bare filmer, eller kunne du tenke deg dokumentarer også? Isåfall ligger det mye bra ute på tv.nrk.no 1 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 "Auschwitz: Inside the Nazi State" ligger på norsk Netflix, og kan anbefales. Kanskje litt repetitiv, men god! Falskmyntnerne i Sachsenhausen ligger og på Netflix, samt flere av de Gouldfan nevner. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Kom forresten også på en film, Pianisten. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 http://www.imdb.com/title/tt0813547/ Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 The Boy in Striped Pyjamas tror jeg den het. Fokuserer på et barn i en konsentrasjonsleir. Veldig rørende film! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Fury som går på kino i disse dager. Gud så brutal og bra film. 1 Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hvis du vil vite om jødene og konsentrasjonleirene osv. så anbefaler jeg også Shindlers liste. Ikke la deg skremme av at den er svart hvit. (se etter den eneste fargen i filmen) Lenke til kommentar
Sementblander Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Max Manus kan anbefales 1 Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Max Manus kan anbefales Har vell veldig lite med jøder å gjøre. Max Manus handler om motstandsgruppen. Men ja, anbefales uansett! Er "Saving Private Ryan" bra? Jeg vet at den har "legendarisk" tittel, og er en av de filmene som alle liker, men det sa de om Braveheart også, og den var drittdårlig. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Er "Saving Private Ryan" bra? Jeg vet at den har "legendarisk" tittel, og er en av de filmene som alle liker, men det sa de om Braveheart også, og den var drittdårlig. Om du liker krig, blod og innvoller så er det filmen for deg. Lenge siden jeg så den nå, men jeg syntes den var bra ihvertfall. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Max Manus kan anbefales Har vell veldig lite med jøder å gjøre. Max Manus handler om motstandsgruppen. Men ja, anbefales uansett! Er "Saving Private Ryan" bra? Jeg vet at den har "legendarisk" tittel, og er en av de filmene som alle liker, men det sa de om Braveheart også, og den var drittdårlig. smaken er som baken 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Saving Private Ryan er vel det som startet Band of brothers seriene, og tror mange av de samme folkene stod bak. Det er en sykt ærlig og ekte film, og Tom Hanks spiller glimrende krigskadet offiser som sliter mer og mer med nervekrigen. Max Manus er ikke en bra film. Liker ikke Henie. Skal du se en bra krigsfilm fra skandinavia så er det Flammen og Citronen fra Danmark du skal se.. Den er ærlig, og tar for seg gode og dårlige sider ved motstanden. Feks likvideringene.... De norske gutta drev også med likvideringer av nazister og sympatisører, men i Max Manus framstilles heltene som glansbilder. Endret 23. november 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
slipten Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Var vel ikke bare glansbilder i Max Manus. Max fikk sammenbrudd på slutten og ble hekta på flaska. Men er enig at Max Manus er en tapt mulighet med å være mer kritisk overfor for nordmenn og deres holdninger i okkupasjonen. Lenke til kommentar
Neymar10 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Krigsfilmer om jøder og konsentrasjonsleir på Netflix Krigens Unge Hjerte (Undervurdert filmserie, noe av det beste som er lagd) ANBEFALES! Falskmynterne i Sachsenhausen Defiance Auschwitch: Inside The Nazi State Noen av krigsfilmene jeg anbefaler å se: Schindlers liste Saving ryan private Ørneredet Der Untergang Pianisten My War Pearl Harbor The Messenger Flags of our Father Den tynne røde linjen Gutten i den stripete pyjamasen Norske krigsfilmer: Ni liv Max Manus Into The White Finnes mange gode krigsfilmer på netflix. De øverste er de beste krigsfilmene tilgjengelig på netflix, angående jøder og konsentrasjonsleir. Endret 23. november 2014 av Neymar10 Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Holocaust (1978) http://www.youtube.com/watch?v=KnoDIlc3Upo Escape From Sobibor (1987) http://www.youtube.com/watch?v=b4R53qvwbag Lenke til kommentar
Quote Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) The Bridge on the river Kwai. Handler om hvordan enkelte av krigsfangene til Japan hadde det. Sterk film, og et absolutt must å se. Endret 24. november 2014 av Quote Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Valkyrie med Tom Cruise som beskriver et av de største attentatforsøkene mot Hitler er også verd å se, men lite om jøder i den filmen. Good med Viggo Mortensen, beskriver hvordan normale utdannede folk ble ledet inn i nazisme fordi staten fikk dem til det... Den inneholder endel jødehat og litt konsentrasjonsleir. Lenke til kommentar
Birkeli Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Tusen takk for svar Vet at det er mange på netflix men har aldri visst hvilke av filmene som er bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå