Gjest Slettet+513 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Jeg kjøpte nye deler med 5820k men ødela pinnene på hk. Måtte presse inn cpu litt hardere. Angrer nå og har fått tak eitt nytt hk. Så spørsmålet mitt er skal cpu festet gli igjen uten motstand eller skal man presse den inn? Litt forvirrende med to festepinner Har alltid hatt amd cpu på gammel hk aldri hatt dette problemet med amd men med Intel virker jo skjørere. Endret 23. november 2014 av Slettet+513 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Prosessoren skal ikke presses inn, den legges i sokkelen og overflateplaten legges over. De to hendlene gir moderat motstand når de lukkes og overflateplaten holder prosessoren nede med et jevnt trykk. Endret 23. november 2014 av BadCat 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) CPUen skal legges rett ned i sokkelen. Du vil også se en gul trekant i det ene hjørnet, som skal matche trekanten i sokkelen og holdemekanismen. Se bilde: http://www.hardwareheaven.com/wp-content/uploads/2014/08/socket-2011-3.jpg (oppe til høyre) Endret 23. november 2014 av efikkan 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Jeg gjorde det du beskriver den første gangen men kan det være at det er en fabrikkfeil som det ikke er garanti på? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Lite trolig at kvalitetskontrollen har sviktet både hos produsent av sokkel og hovedkort. Soklene kontrolleres grundig da avvik kan medføre varmgang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 ok takk for svar det var slik at jeg måtte presse litt på hendlene første gang. merket var riktig vei også. men er vel mest sannsynlig at jeg var for hardhendt. kan man fikse bøyde pinner selv? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Det er Veldig vanskelig å fikse dette. Selv med et bra forstørrelsesglass og stødig hånd, så er dette ikkje lett på 2011/2011-3 socketen. Mye lettere var det før med færre pins nede i socketen. Hvis man har bøyde pins i hovedkortet, så frafaller all garanti fra hovedkortet. Dette er det første som blir sjekket ved en eventuell retur Siden du allerede har "føkka" det til, så er det verdt å prøve å fikse det selv. Hvis du er heldig, så svir du cpuen din også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Nei vil ikke svi den. Så da er egentlig bare å kaste hk og kjøpe ny. Endret 23. november 2014 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå