Gulrotsaft Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hei. Jeg har akkurat satt inn en ny HDD på 4 TB. Problemet er at jeg kun får bruke 2 av de 4 TB som er tilgjengelig. I windows får jeg kun "tildelt" halvparten. Noen som vet hvordan jeg løser dette? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Prøv å slett partisjonen igjen. - Når du oppretter en ny skal du få valg om hva slags partisjonstabell du vil bruke, og da må du velge GPT, Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Ja. Det krever at du planlegger og har støtte for >2TB drives gjennom systemet ditt. Du må for det førstd bytte diskstruktur fra mbr til gpt på disken det gjelder. Disk kontroller og hovedkortet (bios) spiller også en rolle. Les dette for å sette deg inn i det: http://en.community.dell.com/techcenter/extras/w/wiki/2837 Det beste er å holde seg til 2TB disker i max størrelse for å unngå og komme rundt det hele . Windows 8 sammen med nyeste type uefi bios system er et bra valg også. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Som nenvt over, du må bruke GPT partisjon. Har 3x 3TB i serveren her, og alle måtte settes opp som GPT for å få utnyttet mer enn 2TB på hver av dem. Men mine disker er i tillegg satt opp som drivepool, så dem vises som en (venter på en siste 3TB disk for å få en partisjon på 12TB (minus det som uansett blir brukt av partisjonstabeller osv..). Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Jeg kunne høyreklikke på den når den var uformatert og konvertere til GPT.Ser ut som om den er slik den skal være nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå