toretang5 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Mitsubishi space star 2000 1.3. Første gir gått fra å være vanskelig til å bli tilnærmet umulig. Alle andre gir ok. Ingen ulyder. Trenger å trykke clutch veldig lite inn før girer mellom gir 2 til 5. Merket noe rart i dag. Hvis jeg begynner revers bevegelsen, dvs gir opp så til venstre , så klarte jeg å få den i første. Normalt sett er første kun rett frem uten å løfte gir spake som jeg må med revers. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Høres ut som dårlig synkronisering, har du prøvd å dobbeltclutche? har du sjekket oljen i girkassa? Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Takk for svar. Jeg tenkte først på giroljen, men fikk ikke til å sjekke den selv. Kan selvfølgelig være det. Det kan vel kanskje et verksted sjekke uten time? En kollega mente det kunne være clutchen, men det var før jeg fikk til å gire i første ved å starte med begynnelsen av revers. Hvordan dobbel clutcher man? Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 At du får den i første ved å sette den i "revers" kan være et tegn på at det er for mye slark i overføringene fra girspaken til girkassen. 1 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jepp. Sitter noen foringer på girstaget under bilen som er utslitt. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Er det forskjell på om motoren går eller ikke, om bilen står stille eller ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå