gamerpc25k Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hei,sist gang jeg bygget pc med hjelp fra dere var i første kvartal av 2011. Da var det sandy bridge med i5-2500k og gtx 580 som ble anbefalt. Det har endret seg litt siden den tid og jeg har ikke klart å følge med på alt nytt som er kommet. Derfor vender jeg på nytt tilbake hit og ber om hjelp til et oppsett med hovedfokus på gaming og et budsjett på 25k. Den gamle pcen vil bli gitt bort, så jeg trenger alt nytt.Har sett på både dustinhomes og kompletts ferdigbygde maskiner og la merke til denne. Er det noen spesiell grunn til at den skal ha kostet 40k før og nå er på "billigsalg"? Komponentene beløper seg ikke akkurat til noe særlig mer enn hva den koster med kampanjepris.På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
mna Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Titan z hadde vel et ganske solid prisfall. Ville ikke anbefalt en gamer å kjøpe titan z pdd. Men heller gtx980/70 Er det noe spesiell grunn (spill/program) til du vil bruke 25k på pc? Lenke til kommentar
medkorki Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Med 12k du kan ha 970 SLI, best valg til gaming Alle over er ikke verd pengene til ytelse. Lenke til kommentar
gamerpc25k Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Titan z hadde vel et ganske solid prisfall. Ville ikke anbefalt en gamer å kjøpe titan z pdd. Men heller gtx980/70 Er det noe spesiell grunn (spill/program) til du vil bruke 25k på pc? The Witcher 3 som kommer i februar. Det romslige budsjettet er fordi jeg trenger alt nytt, og det var ca det jeg landet på forrige gang jeg bygget pc i 2011. Lenke til kommentar
Mellom Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Generelt prisfall på data siden 2005 gjør at du kan få en høvelig maskin til lagt under 25.000 hvis du bygger selv. Som nevt kan 970 SLI være et godt utgangspunkt, så bygge maskin rundt dette etter preferanser. Eventuelt vurdere den nye entusiastserien til Intel på prosessorfronten, 5xxx-serien. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Ytelsemessig får du en maskin til 10-15000kr med topp ytelse. Du kan gjerne doble budjsettet på pc men den blir ca like rask. Derfor ville jeg heller lagt pengene i en god skjerm, prosjektor, et lydanlegg eller et racing-sete med ratt og pedaler.Litt kjipt å bruke 30,000kr på en pc hvis naboen har en like rask maskin til ca 10,000kr, og en hjemmekino/tv til 20,000kr som han kan game på. Da er det du som sitter igjen grønn av misunnelse Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Ytelsemessig får du en maskin til 10-15000kr med topp ytelse. Du kan gjerne doble budjsettet på pc men den blir ca like rask. Derfor ville jeg heller lagt pengene i en god skjerm, prosjektor, et lydanlegg eller et racing-sete med ratt og pedaler. Litt kjipt å bruke 30,000kr på en pc hvis naboen har en like rask maskin til ca 10,000kr, og en hjemmekino/tv til 20,000kr som han kan game på. Da er det du som sitter igjen grønn av misunnelse Du gir deg ikkje med de samme setningene i hver tråd 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Hehe, en kompis har en maskin til ca 10K da han kjøpte den, 280X og i5 4670K, jeg bruker mer og har I7 4770K og 980, er det likt på noen som helst måte? Endret 23. november 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Ytelsemessig får du en maskin til 10-15000kr med topp ytelse. Du kan gjerne doble budjsettet på pc men den blir ca like rask. Derfor ville jeg heller lagt pengene i en god skjerm, prosjektor, et lydanlegg eller et racing-sete med ratt og pedaler. Litt kjipt å bruke 30,000kr på en pc hvis naboen har en like rask maskin til ca 10,000kr, og en hjemmekino/tv til 20,000kr som han kan game på. Da er det du som sitter igjen grønn av misunnelse Du gir deg ikkje med de samme setningene i hver tråd Gode råd går ikke ut på dato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå