Gå til innhold

Hvordan blir OLED-markedet i nær fremtid?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har meget lyst på ny tv, og foreløpig ser det ut til at valget faller på OLED. Primære bruksområder vil være spill, i tillegg til en del film og tv. Generelt lurer jeg på hvordan prisutviklingen kan komme til å bli.

Har lest at de nye tv modellene pleier å komme rett over nyttår, rett etter en eller annen tech-messe. Vil det da komme billigere modeller som supplement til dagens (tenker hovedsakelig på LG OLEDen - f eks en rimeligere modell som ikke er curved, er uten 3d, og/eller kommer uten smart tv)?

Hvor mye tror dere prisen på dagens 55'' vil falle når de nye modellene kommer?

Hvilke modeller (størrelse) tror dere vi vil se, og noen som har noen anelser om hva prisnivået forventes å ligge på?

Når bør jeg satse på kjøp? Er jo black friday nå til helgen, vet ikke hvor mye norske butikker har tatt denne trenden innover seg, og hvor gode tilbudene evt kan bli. Bør jeg satse på romjuls-/nyttårssalget eller er det lurest å vente til de nye modellene kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det bare er LG som har OLED så er det antagelig ingen grunn til å forvente prisfall.

Tror de vil fokusere på 4K paneler nå, så kanskje det ikke skjer noe med HD modellene foreløpig.

Skal bli interessant å se hvordan 4K blir. HD panelet gir jo allerede et fantastisk bra bilde.

Lenke til kommentar

Tips til tidspunkt for kjøp? Er det å regne som lite sannsynlig at LG enten kommer med en del oppgraderinger, evt billigmodell av den som er toppmodellen per dags dato? Kan heller ikke si jeg har hørt om for mye problemer med dem (hvis man ikke tenker på innbrenningsbiten), bare maks uflaks for samco, eller gjennomgående problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...