mhsalangli Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 1. Når jeg vrir om nøkkelen skjer det ingenting annet enn at jeg hører det klikker i et rele på høyresiden av kupeen. Det kan ta opp til 4 ganger å vri om nøkkelen før motoren starter. Jeg er veldig påpasselig med å skru av alt som kan ta strøm før jeg starter bilen. 2: Når motoren er kald, så kan jeg høre en intens summelyd fra fronten av motoren når den er i gang. Når jeg tok eu-kontroll i år så hørte også verkstedet den lyden, men kunne ikke finne ut hvor den kom fra. De gjettet på at det kunne være at servopumpen var på tur til å gå. Men det har vært slik i flere måneder, når skal jeg forvente at den skal bli defekt, hvis det er den som er feilen? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 på nr.1 kan det være det er bensinpumpen, hadde samme problemet selv og har nettop byttet den. Det er vist et ganske vanlig problem på 626... Er rimelig kjappt å sjekke om den er i orden og bytte den. sjekk her for kontroll av pumpehttps://dl.dropboxusercontent.com/u/12562226/1997_Mazda_626_workshop_manual_65.pdf hele manualen ligger her: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12562226/1997_Mazda_626_workshop_manual.pdfNy pumpe koster under 200,- på ebay Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 hadde håpet at det ikke var noe med bensinpumpen siden den jeg har i bilen nå er den 3dje siden jeg kjøpte bilen brukt. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 hva får du når du måler på den da? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 jeg personlig gjør ingenting slikt selv. jeg ber heller de som kan skru på bil om å gjøre det på min. 1 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 når jeg kjørte hjem igår så merket jeg at hvis jeg hadde rpm under 2000 så var det som om bensinpumpa ikke klarte levere nok, i uansett gir. Jeg har også problemer med å få bilen til å gå stabilt på tomgang, har bytta tennplugger og idag skal jeg skifte luftfilter. Venter også på bensinpumpen fra usa, skal visst komme 16 des. Kan hende jeg får en baksmell på tollen. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 bensinpumpe skiftet igår. har fremdeles samme problem med at ingenting skjer når jeg vrir om nøkkeln. Fattern har foreslått at problemet ligger i tenningslåsen. Jeg får bare bite i det sure gresset å ringe verkstedet for nå orker jeg ikke mer fjøsmekk Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 kontaktplaten bak på tenningslåsen var utslitt og gjorde at nøkkelen ikke ble "gjenkjent". 3140kr for del og arbeid gikk idag å nå funker både gamle og reservenøkkelen perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå