Konto brukes ikke Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Hvordan kan man forhindre at en nettside ser at man har blokkert reklamen? Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Hvis det er tek du sikter til så tror jeg ikke det går . Det du kan gjøre er å lage et unntak slik at adblock ikke gjelder for tek-nettverket, da slipper du å slå den av hele tiden Endret 22. november 2014 av mrdalesen Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Jeg bruker en plugin som heter "user styles"/stylish. Du kan med dette endre utseende til en nettside helt v.h.a CSS-kode. Reklamen lastes, men du ser den ikke. Finnes både til Firefox og Chrome Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Det går an på tek.no, men den koden som brukes er hemmelig. Ellers så går som han andre sa å bruke stylish, finner en tråd om den her på diskusjon.no hvis du tenker på en annen side så si hvilken så er det enklere å hjelpe. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 F.eks: Så det er ikke mulig å stoppe sider fra å klare å sjekke om man har blokkering eller ikke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Jeg bruker adblock, og det eneste stedet jeg har hatt reklame problemer har vært her på tek.no. Min vg forside ser heller ikke sånn ut, har bare hvite felt hvor reklamen skal være. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 KarpeSkrotum: Send PM til bigggan (?) Er det viktig å blokkere reklamen? Kan du ikke bare gjemme den? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Reklamefri VG her også. Bruker denne på Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Kan fjerne beskjeden på VG, men iom det er vilkårlig generert, så må man fjerne på nytt hver gang.Greit å gjemme den, hvis det virker over tid. Denne du mener?Men helst skulle det vært mulig å stenge av slik at de ikke kan se om man har blokkering eller ei. Endret 22. november 2014 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Denne du mener? Ja, men har ikke funnet ut hvordan man fjerner "ad-wrapper"-en på vg Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Jeg bruker adblock på chrome og jeg får ingen advarsel eller sutring på vg? får bare nyhetsartikler og promotering av vg-tjenester. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Kan fjerne beskjeden på VG, men iom det er vilkårlig generert, så må man fjerne på nytt hver gang. Du kan bruke " * " for å finne alle muligheter feks vg.no/* Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 Skjønte ikke helt hva du mener, men la det inn på filter (vg.no/*) og det hjalp ikke. (samt utvidelsen advarte mot at det var for kort til optimalisering og flere slike filter kunne gjøre nettleser treg) Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Skjønte ikke helt hva du mener, men la det inn på filter (vg.no/*) og det hjalp ikke. (samt utvidelsen advarte mot at det var for kort til optimalisering og flere slike filter kunne gjøre nettleser treg) Jeg mente det som et eksempel for å vide deg hvordan det ville fungere. Men du skrev i forige sitat at: "det er vilkårlig generert," du setter inn stjernen der koden i linken er, isteden for det som blir vilkårlig generert, så trenger du ikke å oppdatere hver gang siden laster. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 "det er vilkårlig generert," du setter inn stjernen der koden i linken er, isteden for det som blir vilkårlig generert, så trenger du ikke å oppdatere hver gang siden laster. Har prøvd det, men finner ikke ut hvordan det kan gjøres. Vanligvis fungerer det å bruke '*', men på en slik adresse fjerner man alt etter vg.no/ og det er jo ikke ønskelig. Hadde det vært vg.no/egenspamadresse/* så hadde det fungert Slik ser det ut. Legger jeg til dette, så fjernes det for dette besøket og det er tilbake neste gang Prøver jeg da å legge til et filter med vg.no##.* så virker ikke det heller Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Fant du ut noe mer om dette? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Nope Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Damn... Ikke at det er noe stort tap da. Har vært flere dager det ikke hsr vært en eneste nyhet på vg, så er vell bare å innse at det løpet er kjørt nå. Bare klickbait hellvette... Endret 29. desember 2014 av Zepticon Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Problemet er at rammenavnet som de fleste nettleser tillegg kan fjerne er random, om du sjekker scriptet så bruker den javascript sin random funksjon for hver gang siden lastes. Hadde man kunne gitt vg.no en random generator som ikke var random så hadde de vært ute å kjøre med en gang. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Benytter adtrap og tek.no fungerer som vanlig, all annen reklame blir blokkert. Konverteringen av adblock filters til privoxy format skjer automatisk med cronjobb. vgtv kontra youtube vil ikke spilles av ennå, men de finner vel en omvei. Har ingenting i mot reklame, men når reklamen overskygger målet med å besøke siden blir det blokkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå