Mann med pipe Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Hei! Jeg har akkurat kjøpt og bygget min egen maskin med hjelp av en kamerat som har gjort dette før. Projektet fikk en bråstopp ved første boot. Hovedkortet mitt stopper opp med Debug code 66: Late CPU Initialization. Pleier dette å ta lang tid eller er det et problem? Stått og gått i 30 min+. får ikke kommet inn på BIOS i det hele tatt, siden den ikke får initializet video utgangene heller. Kjøpte alle delene separat og ikke i oppgraderingspakke. Her er specs:MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150 - HovedkortMSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PhysX - GrafikkkortIntel Core i7-4790K - ProsessorKingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - SSDCorsair CX750M 750watt 80 PLUS Bronze - StrømtilførselHyperX Fury DDR3 1866MHz 8GB Black - RAMSeagate Desktop HDD 1TB - HDD Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Prøvd å tatt ut bios batteriet, i noen minutter? Vertfall første forslag når jeg googlet det. Kan jo selvfølgelig være utdatert bios hvis det er det må du nok oppdatere med annet prosessor. Lenke til kommentar
Mann med pipe Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Prøvd å tatt ut bios batteriet, i noen minutter? Vertfall første forslag når jeg googlet det. Kan jo selvfølgelig være utdatert bios hvis det er det må du nok oppdatere med annet prosessor. Sette inn nytt, eller bare ta ut og in? er det ikke litt fucka at det blir levert med utdatert BIOS? Fikk HK igår :-S Endret 22. november 2014 av Mann med pipe Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Ta inn og ut for å resette bios. Selv om du fikk hovedkortet i går, kan det være hovedkortene har ligget på lager en del måneder å ikke er oppdatert. Du har vel prøvd å brukt hovedkort som skjermkort? Annet kanskje prøve en annen rambrikke, kanskje hovedkortet ikke takler så raske brikker stock, og må overklokkes, 1600 mhz eller lavere skulle gå automatisk. Lenke til kommentar
Mann med pipe Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 Ta inn og ut for å resette bios. Selv om du fikk hovedkortet i går, kan det være hovedkortene har ligget på lager en del måneder å ikke er oppdatert. Du har vel prøvd å brukt hovedkort som skjermkort? Annet kanskje prøve en annen rambrikke, kanskje hovedkortet ikke takler så raske brikker stock, og må overklokkes, 1600 mhz eller lavere skulle gå automatisk. Bruker hovedkortet som skjermkort. Det står oppgitt på hovedkortet at den støtter 1866 mhz :-S tok ut og inn BIOS batteriet, men nå får jeg Debug code: A2 :-S Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Reset BIOS vba knapp/dipswitch/batteri Ta ut GPU og kjør på integrert grafikk Oppdatert BIOS Sett inn GPU Sjekk også at rambrikker sitter skikkelig (dytt litt hardt). Hvis ikke noe går bygg opp maskinen på nytt på utsiden av kabinettet, men bare minimum av hardware installert Endret 22. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mann med pipe Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 Ta ut GPUen funka! Takk for svar og hjelp folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå