TheHvidsten Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Jeg har en eldre Ubuntu Server 10.04-installasjon med Apache og PHP. Der har jeg et script som henter binærdata (BLOB) fra en annen server som kjører MySQL. Dette har fungert raskt og smertefritt de siste årene. Nå har jeg installert Ubuntu Server 14.04, også med Apache og PHP, og overførte alle websidene fra den gamle serveren til den nye. Responstiden på alle sidene er fremdeles rask og smertefri, bortsett fra å hente binærdata fra databasen. Dette er nå plutselig tregt når man kjører flere instanser av PHP-scriptet. På den gamle serveren kunne jeg kjøre så mye som 40 spørringer mot databasen (via 40 script-requests) uten problemer. På den nye så tar det plutselig opptil et minutt å returnere de samme spørringene. Dette problemet oppstår kun når det er flere simultane requests (uten at jeg har noe tall på hvor mange jeg må opp i før det blir et problem). Fordi dette kun skjer på den nye, og ikke den gamle, serveren så må det ha noe med Apache eller PHP-oppsettet, og at det antagelig har noe med antall "connections" å gjøre, men jeg har ikke funnet noe i config-filene som er noe særlig anderledes når jeg sammenligner de. Både den gamle og nye serveren er virtuelle, men med identisk oppsett for CPU, minne, diskbruk, etc., så "hardware"-spesifikasjonene burde ikke være en medvirkende årsak. Er det noen som har noen idéer om hva dette kan komme av og hvordan det evnt. kan fikses? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå