Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva skal til for å drikke alkohol samtidig som man er under behandling med Cipralex?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv brukt Fluoxetin i et par år, og har aldri opplevd bivirkninger i henhold til alkohol. Nå vet jeg ikke når på døgnet du tar Cipralex, men jeg tok på morgenen. Har tatt meg et par heftige fester i helgene, og har aldri opplevd bivirkninger. Når dette er sagt, er det nok individuelt, men dog, jeg sier kos deg :) Er verre med smertestillende og sovetbl, men ser ikke noen grunn til å avstå fra alkohol selv om man bruker antidepressiva.

Anonymous poster hash: 2d2b7...cd8
Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt Fluoxetin i et par år, og har aldri opplevd bivirkninger i henhold til alkohol. Nå vet jeg ikke når på døgnet du tar Cipralex, men jeg tok på morgenen. Har tatt meg et par heftige fester i helgene, og har aldri opplevd bivirkninger. Når dette er sagt, er det nok individuelt, men dog, jeg sier kos deg :) Er verre med smertestillende og sovetbl, men ser ikke noen grunn til å avstå fra alkohol selv om man bruker antidepressiva. Anonymous poster hash: 2d2b7...cd8

Ja for det kan aldri gå til helvete....

Anonymous poster hash: f0e42...84b

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt Fluoxetin i et par år, og har aldri opplevd bivirkninger i henhold til alkohol. Nå vet jeg ikke når på døgnet du tar Cipralex, men jeg tok på morgenen. Har tatt meg et par heftige fester i helgene, og har aldri opplevd bivirkninger. Når dette er sagt, er det nok individuelt, men dog, jeg sier kos deg :) Er verre med smertestillende og sovetbl, men ser ikke noen grunn til å avstå fra alkohol selv om man bruker antidepressiva. Anonymous poster hash: 2d2b7...cd8

Ja for det kan aldri gå til helvete....

Anonymous poster hash: f0e42...84b

Det kan det, men har brukt medikamentet i drøye 3 år, og har aldri opplevd bivirkninger i forhold til alkohol. Men som jeg skrev er det jo individuelt, nå vet ikke jeg om trådstarter har drukket siden vedkommende begynte på Cipralex?

Anonymous poster hash: 2d2b7...cd8

Lenke til kommentar

Jeg har et par i familien som drakk og tok SSRI samtidig.

Det som skjedde var at de ble omtrent stupfulle av èn øl, grensa demmes ble forminska til helvette.

Så ikke styrt noe og drikk sakte om du først skal drikke alkohol. (Eventuelt drøft det med legen som gir deg pillene.)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg går på escitalopram, samme som du.

Jeg har ikke oppdaget at jeg har blitt mer full under behandling.

Dagen derpå oppleves helt ok, ingen problem.

Men 2 og 3, 4 dagen oppleves som en sterk depresjon.

Da har jeg en moderat fyllekule.

Sikkert grunnet metabolismen som skjer i leveren eller noe slikt.

Du får prøve deg fram.

Jeg opplever noen få alkoholenheter som ingen problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...