Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utslitt og syk, er dette normalt?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen for noen dager siden da jeg har vært syk en stund, fikk til slutt høre at jeg har akutt bronkitt og forkjølelse. Ingen feber eller noe sånt. Men har merket at de siste dagene har jeg blitt mer og mer utslitt, i den grad at når jeg må hoste så hiver jeg etter pusten etterpå. Samme om jeg går og skal hente med et glass vann, blir så utmattet at jeg sliter med å få nok oksygen, hiver høylytt etter luft. Kan forsåvidt nevnes at jeg har veldig redusert lungekapasitet, det er ganske tett, men er det normalt å bli så fullstendig utslitt bare av å stå oppreist i 10 sek? Det er så ille at jeg ikke kan stå i dusjen engang. Kan det være noe annet enn bronkitt jeg har? Jeg spiser nok, drikker nok og alt det der.

Anonymous poster hash: 2166f...b78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var hos legen for noen dager siden da jeg har vært syk en stund, fikk til slutt høre at jeg har akutt bronkitt og forkjølelse. Ingen feber eller noe sånt. Men har merket at de siste dagene har jeg blitt mer og mer utslitt, i den grad at når jeg må hoste så hiver jeg etter pusten etterpå. Samme om jeg går og skal hente med et glass vann, blir så utmattet at jeg sliter med å få nok oksygen, hiver høylytt etter luft. Kan forsåvidt nevnes at jeg har veldig redusert lungekapasitet, det er ganske tett, men er det normalt å bli så fullstendig utslitt bare av å stå oppreist i 10 sek? Det er så ille at jeg ikke kan stå i dusjen engang. Kan det være noe annet enn bronkitt jeg har? Jeg spiser nok, drikker nok og alt det der.

Anonymous poster hash: 2166f...b78

Hei

Da er det nok på tide å ta et nytt besøk til legen, for å oppdatere han/hun på utviklingen etter siste besøk. Virker jo som at de symptomene du har nå tyder på noe mere alvorlig enn bare bronkitt og forkjølelse.

Du har veldig redusert lungekapasitet sier du. Fra før av, eller bare nå? Hvis du har det fra før av, kan sikkert en vanlig bronkitt/forkjølelse gi seg utslag i verre symptomer enn folk vanligvis får av det samme.

Nei, tryggeste er å gå tilbake til legen tror jeg. Lykke til:-)

Lenke til kommentar

Nedsatt lungekapasitet og ellers forkjølelsessymptomer? Kan høres ut som atypisk lungebetennelse. Gå til legen. Hvis det er virkelig ille, så hadde jeg oppsøkt legevakten. Hvis det er atypisk lungebetennelse, så hjelper antibiotika veldig fort.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...