Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det skjer en merkelig trend i disse dager hvor de virkelige store titlene innenfor spillbransjen blir lansert og så virker de ikke.

 

Jeg har kjøpt meg Halo for samme grunn som jeg alltid har kjøpt Halo, for å spille multiplayer og bli god til det.

Når spillet da ikke virker snart 2 uker etter lansering er spørsmålet mitt naturlig nok, hvordan funker det å dra til feks Elkjøp å si "Hei, spillet mitt virker ikke" ? :hmm:

post-329630-0-10789200-1416615673_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tatt kontakt med teknisk støtte hos spillutgiveren (Microsoft)? Om du sliter med multiplayer men selve spillet fungerer som det skal er det trolig problemer med nettverket som gjør det.

 

Hvorfor skal det ha med nettverket mitt å gjøre? Jeg skriver jo at det har blitt en merkelig trend og trenden er jo akkurat at multiplayerdelen av spill ikke fungerer ved lansering lenger. Det er ramaskrik over hele verden pga Halo, Far Cry sliter, GTA hadde problemer med både lansering på forrige gen konsoller og den nye. Assassins Creed har hatt problemer. Så det er nok heller motsatt av hva du sier, altså veldig lite sannsynlig at det er mitt nettverk da dette er problem som er stort over hele verden. Men spørsmålet er, når spillene ikke fungerer har man retten til å bruke reklamasjonsretten? Som med en feks støvsuger.

Lenke til kommentar

Du er jo lite spesifikk i hva du skriver (dvs jeg tolket det som spillet ikke fungerer i det hele tatt ) og bildet sier heller ikke så veldig mye om man ikke eier samme spill , utenom at det søker etter spillere...

 

Men er det sånn at det er mangel på andre spillere som eier spillet og som du kan spille sammen så er det ikke et problem som du kan gjøre så mye med , derimot problemer med servere osv er det jo soleklart at utgiveren må ta hånd om , men her igjen har de jo sikret seg gjennom EULA'en om du leser den...

 

Er det sånn at du kjøper et produkt som er markedsført for å gi en opplevelse som det ikke leverer og maskinen din oppfyller kravene til å kjøre spillet så er det jo soleklart at du kan reklamere på det.

 

Hvor vanskelig butikken kan være er opp til dem , noen er svært striks og nekter deg å reklamere på åpnende spill som krever at du registrer deg på nettet og henviser deg heller videre til utvikleren av spillet.

 

Jeg vil dog anta at du er 100% sikker på at det er ingen problemer med din maskinvare før du går videre? Har du hørt fra andre Norske spillere som har samme problem som deg?

Lenke til kommentar

Du er jo lite spesifikk i hva du skriver (dvs jeg tolket det som spillet ikke fungerer i det hele tatt ) og bildet sier heller ikke så veldig mye om man ikke eier samme spill , utenom at det søker etter spillere...

 

Men er det sånn at det er mangel på andre spillere som eier spillet og som du kan spille sammen så er det ikke et problem som du kan gjøre så mye med , derimot problemer med servere osv er det jo soleklart at utgiveren må ta hånd om , men her igjen har de jo sikret seg gjennom EULA'en om du leser den...

 

Er det sånn at du kjøper et produkt som er markedsført for å gi en opplevelse som det ikke leverer og maskinen din oppfyller kravene til å kjøre spillet så er det jo soleklart at du kan reklamere på det.

 

Hvor vanskelig butikken kan være er opp til dem , noen er svært striks og nekter deg å reklamere på åpnende spill som krever at du registrer deg på nettet og henviser deg heller videre til utvikleren av spillet.

 

Jeg vil dog anta at du er 100% sikker på at det er ingen problemer med din maskinvare før du går videre? Har du hørt fra andre Norske spillere som har samme problem som deg?

For lite folk er det selvfølgelig ikke siden det er Halo. Og ja jeg er helt sikker på at andre har problemet. Med all den klagingen er jeg egentlig ganske sikker på at 100% har problemet. Og alle beklagelsene fra microsoft viser vel også det. Så at spillet ikke leverer det det skal er jo sikkert. Jeg regner med at elkjøp kan bli kranglete, men har de ikke egentlig plikt til å gi meg pengene tilbake?

 

Hvis tv'n min slutter å virke innen 5 år så har de jo hvertfall plikt til å ta den i mot. De kan vel ikke be meg ta kontakt med samsung da?

Lenke til kommentar

Min erfaring når det gjelder PC spill er at det kommer litt an på butikken, selv innenfor de store kjedene.

Vanligvis så vil ikke en butikk la deg bytte spill om det er åpnet spesielt når du må registrere spillet , men dette finner du ikke ut før du tar kontakt med dem og forklarer problemet (ta med bilder osv).

 

Joda, forstår frustrasjonen av å ikke kunne spille en vesentlig del av spillet pga "trenden" , men det er jo tydelig at man i dag ønsker å maksimere profitten mot at spillerne må lide litt for å kunne få spille , eneste måten å motvirke dette på er å slutte å kjøpe spill som har disse problemene ved utgivelse...

 

http://www.tomsguide.com/us/halo-master-chief-collection-match-patch,news-19940.html

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Mener det kun er EA som har angre rett på spill. Som da må være kjøpt gjennom origin.

 

EA har ikke angrerett på spill. Noen ganger kjører de en kampanje på et spill hvor de "Lover at du vil like det" og om du ikke gjør det kan du returnere spillet innen 48 timer. Det gjelder ikke alle spill på origin.

Lenke til kommentar

No problem:-)

 

Var ikke klar over det selv før jeg skulle kjøpe sims til madamen å greide å kjøpe en haug med sims 2 dlc'er :-/ tok kontak med kundeservice på origin som sa ingen problem klart du ska få $ telbake osv. Jeg var nesten i sjokk.

Lenke til kommentar

No problem:-)

 

Var ikke klar over det selv før jeg skulle kjøpe sims til madamen å greide å kjøpe en haug med sims 2 dlc'er :-/ tok kontak med kundeservice på origin som sa ingen problem klart du ska få $ telbake osv. Jeg var nesten i sjokk.

 

Det er jo greit nok, men jeg spør egentlig etter hva det norske lovverket sier og hvilke paragrafer jeg kan slenge i disken. =)

Lenke til kommentar

Om det er fysisk feil på spill/innpakning kan du reklamere. Dersom innhold eller opplevelse ikke samsvarer med dine forventninger så får du gå til produsenten da en fohandler ikke er ansvarlig for dette. De er bare et mellomledd i kjeden.

Så neste gang leser du anmeldelser før du kjøper spillet.

Hvor har du det fra?

 

Det blir jo som at komplett skal nekte reklamasjon på et hovedkort fordi det er programvaren i biosen som er ødelagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...