Gå til innhold

[Løst] Battlefield 4 has stopped working (PC)

Anbefalte innlegg

Hallo.

Ok. Nå er jeg grundig lei av denne beskjeden: 'Battlefield 4 has stopped working'. Det skjedde ikke ofte før men det har bare økt. Nå kan jeg ikke spille en hel runde uten at dette skjer. Har googlet og prøvd alt men ikke noe som hjelper. Det er sikkert flere her som har eller har hatt det samme problemet og har en løsning jeg ikke har prøvd ennå?

Har ikke problemer med andre spill.

Maskinvare:

AMD Phenom ll X6 1090T Black Edition

Corsair Dominator DDR3 1600MHz (2x2GB)

Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz (2x4GB)

Asus Geforce GTX 770 DirectCu ll OC

Endret av AngryPork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du overklokket? Sjekk temperatur på CPU når du spiller eller kjør en test med Prime 95 hvor du lar den jobbe en times tid å sjekk maks temp. BF4 er rimelig CPU krevende, så kan være der problemet ligger.

Jeg har I5 3570K @ 4,5Ghz på min maskin å ligger på 80-85% bruk når jeg spiller BF4.

Lenke til kommentar

Har du overklokket? Sjekk temperatur på CPU når du spiller eller kjør en test med Prime 95 hvor du lar den jobbe en times tid å sjekk maks temp. BF4 er rimelig CPU krevende, så kan være der problemet ligger.

Jeg har I5 3570K @ 4,5Ghz på min maskin å ligger på 80-85% bruk når jeg spiller BF4.

Ja har overklokket men tempen er fin. Har vannkjøling som gjør jobben bra.

Lenke til kommentar

Ja har overklokket men tempen er fin. Har vannkjøling som gjør jobben bra.

Hvilken maks temp ligger du på etter en times tid med Prime 95? Har du overklokket skjermkort? Visst du har, så anbefaler jeg deg å prøve å kjøre Valley en times tid. Visst det låser seg, eller at du får rare artifacts så må du klokke litt ned.

Lenke til kommentar

Skru av all overklokking (både skjermkort og CPU), bytt skjermkortdriver og se om spillet klikker.

Forskjellige psill belaster CPU og GPU forskjellig, og selv om den er stabil i andre spill så er det ikke sikkert den er stabil i BF4. Og det spiller ikke nødvendigvis at tempen er lav.

Lenke til kommentar

OK. Er nok CPU. Stilte den ned ett hakk og nå har jeg spilt i flere timer uten problemer. Kan også være driver/software til musa, den har levd sitt eget liv en stund. Musa klussa til COD for mange år siden, ikke samme mus som jeg har nå men den fikk COD til å klikke. Høres rart ut men det var det som var problemet den gangen. Skal spille en stund og så kjøre opp CPU og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...