MrAvionics Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Hei ! Min nåværende ADSL leverandør ønsker å flytte oss over på en sentral nærmere oss. De vil da bytte over til full access linje som de kalte det. Det var at de splittet telefon og internett linjen og da ender vi opp med linje leie på BÅDE ADSL linjen og telefon linjen. Vi måtte selv høre med telenor og de var åpen for å ta med fasttelefonen over på den nye sentralen slik at vi slapp dobbel linjeleie. Vil det bli en kostnad for Telenor og vil den være så vesentlig at de tvilsomt vil gjøre det ? Og om fasttelefon og ADSL kommer fra forskjellige sentraler, vil det faktisk resultere i dobbel linjeleie ? Lenke til kommentar
Mr King Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Hei ! Min nåværende ADSL leverandør ønsker å flytte oss over på en sentral nærmere oss. De vil da bytte over til full access linje som de kalte det. Det var at de splittet telefon og internett linjen og da ender vi opp med linje leie på BÅDE ADSL linjen og telefon linjen. Vi måtte selv høre med telenor og de var åpen for å ta med fasttelefonen over på den nye sentralen slik at vi slapp dobbel linjeleie. Vil det bli en kostnad for Telenor og vil den være så vesentlig at de tvilsomt vil gjøre det ? Og om fasttelefon og ADSL kommer fra forskjellige sentraler, vil det faktisk resultere i dobbel linjeleie ? Altså når du har nett og telefon hos telenor så betaler du for bredbånd og linjeleien til dem. Når du får telenor som din nye levrandør og da vil du få tilsendt nytt modem med splitter, som du bruker da for å splitte de to linjene Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Du har missforstått hva det er snakk om. Er ikke snakk om hvordan man splitter telefon fra Internett signalet, eller hvordan man bruker modemet Det er snakk om bytte av sentral. Lenke til kommentar
Mr King Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Altså når du har nett og telefon hos telenor så betaler du for bredbånd og linjeleien til dem. Tror ikke dem taper noe på det, der du som betaler! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Har ikke nett fra telenor, kun telefon. Men saken er om telenor er villige til å bytte sentral og om de ikke vil det, om det da blir dobbel linjeleie ? Lenke til kommentar
Mr King Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Har ikke nett fra telenor, kun telefon. Men saken er om telenor er villige til å bytte sentral og om de ikke vil det, om det da blir dobbel linjeleie ? Som du har skrevet det selv, hvis de er villig til å gjøre det så er problemet ditt løst. Eller så kan kontakte kundeservice imorgen på nr 05000. De har åpent på lørdager også! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Har sendt dem en epost, da jeg tviler på at de som sitter på kundeservice sjeldent vet så mye Men ville høre med folk som har peiling på dette, ikke de som refererer til kundeservice. Om de vil ha noen reelle kostnader med dette hvis annen leverandør bytter sentral på ADSL linjen.... Lenke til kommentar
Mr King Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Har sendt dem en epost, da jeg tviler på at de som sitter på kundeservice sjeldent vet så mye Men ville høre med folk som har peiling på dette, ikke de som refererer til kundeservice. Om de vil ha noen reelle kostnader med dette hvis annen leverandør bytter sentral på ADSL linjen.... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=437324 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Jeg vil ikke si den problemstillingen svarer problemstillingen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå