Albert Andersson Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Gråspurv i gråvær ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Hei Albert ! Nydelig bilde av en gråspurv med glimt i øyet , fine detaljer i fjærdrakten og fin dus bakgrunn. Vennlig hilsen Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Hei Albert ! Nydelig bilde av en gråspurv med glimt i øyet , fine detaljer i fjærdrakten og fin dus bakgrunn. Vennlig hilsen Alec Hei, Alec. Takker hjertelig for hyggelig, positiv tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Et blinkskudd dette og Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 Et blinkskudd dette og Hei, Torhild. Tusen takk for hyggelig, positiv tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Ser ikke så mange av disse heromkring. Mest pilfink, flaggspett og meiser her, foreløpig. Legger også merke til at du har valgt en annen bakgrunn (farge) i sløringen, fint som avvekslig! -bjarte. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 Ser ikke så mange av disse heromkring. Mest pilfink, flaggspett og meiser her, foreløpig. Legger også merke til at du har valgt en annen bakgrunn (farge) i sløringen, fint som avvekslig! -bjarte. Hei, Bjarte. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Innslaget av fuglearter er noe varierende her også, - for tiden er antall blåmeis betydelig lavere enn for få måneder siden, mens kjøttmeis synes å være mer tallrik enn tidligere. Vegetasjonen rundt fórplassen her er nokså variert, så ved å endre litt på kameraretning, vil bakgrunnsfargen også bli forandret. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Hei Albert. Flott regn/gråspurv med passende bakgrunn ;-) God helg!!!! Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 Hei Albert. Flott regn/gråspurv med passende bakgrunn ;-) God helg!!!! Leif Hei, Leif. Tusen takk for hyggelig kommentar, og riktig god helg til deg, også ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Det er et flot billede af gråspurven, som mange steder, er fordrevet af skovspurvene. Mvh. John Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Det er et flot billede af gråspurven, som mange steder, er fordrevet af skovspurvene. Mvh. John Hei, John. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Jeg har også lest at pilfink (= skovspurv) øker i antall, mens gråspurv er i tilbakegang. I vårt nærområde synes gråspurv å være mer vanlig enn pilfink. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Dagens bilde (fredag): Vi har enda til gode å se et teknisk svakt bilde fra deg, Albert, og som vanlig er det bildetekniske på plass også her. Det er noe «Robin Hood» over det å treffe et spurveøye med en brennvidde på 200mm og en blender på 2.8. Resultatet er iallefall at vi får god kontakt med fuglen, mens bakgrunnen blir et silkemykt teppe, med farger som står godt til motivet. Men det som gjør bildet er fuglens positur, kroppspråk og blikk. Det vil si det vi tolker av det, og dermed kan tildele spurven av menneskelige egenskaper. Det er en grå spurv, på en grå dag, på en våt gren, med våte fjær. Vi kjenner det igjen, vi har vært der selv. Å være en «våt gråspurv» burde vært et uttrykk. Spurven har det samme blikket som jeg har når høstværet er på sitt kjipeste, og bikkja er så tissatrengt at han omentrent står med beina i kryss. Jeg tenker: «Den som kunne lært hunden å bruke toalettet». Gråspurven tenker: «Den som hadde vært trekkfugl». Forbedringsforslag: Nei, i grunn ikke ;-) 2 Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Gratulerer med Dagens:-) Må bare hive meg på den rosende omtale de andre har kommet med. Flottingz! Lenke til kommentar
Shujah Malik Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Gratulerer med dagens bilde Albert. Kjempe fin bilde Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Dagens bilde (fredag): Vi har enda til gode å se et teknisk svakt bilde fra deg, Albert, og som vanlig er det bildetekniske på plass også her. Det er noe «Robin Hood» over det å treffe et spurveøye med en brennvidde på 200mm og en blender på 2.8. Resultatet er iallefall at vi får god kontakt med fuglen, mens bakgrunnen blir et silkemykt teppe, med farger som står godt til motivet. Men det som gjør bildet er fuglens positur, kroppspråk og blikk. Det vil si det vi tolker av det, og dermed kan tildele spurven av menneskelige egenskaper. Det er en grå spurv, på en grå dag, på en våt gren, med våte fjær. Vi kjenner det igjen, vi har vært der selv. Å være en «våt gråspurv» burde vært et uttrykk. Spurven har det samme blikket som jeg har når høstværet er på sitt kjipeste, og bikkja er så tissatrengt at han omentrent står med beina i kryss. Jeg tenker: «Den som kunne lært hunden å bruke toalettet». Gråspurven tenker: «Den som hadde vært trekkfugl». Forbedringsforslag: Nei, i grunn ikke ;-) Hei, KristofferM. Tusen takk, - dette var dagens ubetingede overraskelse, og svært motiverende ! Det var forsåvidt tilfeldig at jeg begynte å fotografere fugler, men både artsmangfoldet og forskjellene mellom individer av samme art, gjør fuglefotografering svært fascinerende ! Jeg tenker ofte at "Nå får jeg begynne med noe annet", men kommer liksom ikke "ut av sporet". Småfugler er raske i bevegelsene, og sitter sjelden i ro mer enn noen få sekunder, - noe som kan sette en ivrig hobbyfotografs tålmodighet på en hard prøve. Men gleden ved noen ganger å oppdage et bilde som "sier noe", oppveier fullt ut timene bak et tungt kameraoppsett som er i nesten konstant bevegelse ! Vennlig hilsen Albert. . Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Gratulerer med Dagens:-) Må bare hive meg på den rosende omtale de andre har kommet med. Flottingz! Hei, Pentaxen. Tusen takk, - det er svært hyggelig med slik tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Gratulerer med dagens bilde Albert. Kjempe fin bilde Hei, Shujah. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Det gratuleres! -bjarte. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Meget fine detaljer og dus bakgrunn. Jeg er overrasket over at du kom så nærme med et 70-200mm objektiv. Kanskje du har tatt et godt utsnitt med så høy oppløsning å rutte med? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Hei Albert ! Må få slutte meg til rekken av gratulanter. At du får tildelt dagens bilde for dette er fullt fortjent. Gratulerer!!! Vennlig hilsen Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg