Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av bruktbil (førstebil)


martin12333

Anbefalte innlegg

 

Regner med at merkene er jevnt fordelt i forhold til årsmodell.

 

Er en Carina og en W203 i samme klasse?

 

Undersøkelsen din tar ikke henhold til klasser så langt jeg kan se, så da gjør ikke jeg det heller.

 

 

Man kan jo sikkert dra frem flere japanske modeller som er mer avansert enn Mercedes sine... tror du virkelig at ALLE Mercedesene er mer avanserte enn ALLE Toyotaene... da er vel du en av de som lever den livsløgnen jeg snakker om.

 

Når det gjelder TS så vil jeg så klart anbefale en Toyota, Mazda, Honda, Nissan, etc i den prisklassen du befinner deg i... da mener jeg du absolutt du får mest bil og mest driftssikkerhet for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Regner med at merkene er jevnt fordelt i forhold til årsmodell.

 

Er en Carina og en W203 i samme klasse?

 

Undersøkelsen din tar ikke henhold til klasser så langt jeg kan se, så da gjør ikke jeg det heller.

 

 

Man kan jo sikkert dra frem flere japanske modeller som er mer avansert enn Mercedes sine... tror du virkelig at ALLE Mercedesene er mer avanserte enn ALLE Toyotaene... da er vel du en av de som lever den livsløgnen jeg snakker om.

 

Når det gjelder TS så vil jeg så klart anbefale en Toyota, Mazda, Honda, Nissan, etc i den prisklassen du befinner deg i... da mener jeg du absolutt du får mest bil og mest driftssikkerhet for pengene.

 

 

Som jeg skrev til deg så er som regel de japanske merkene sist ute med nyvinninger. Dermed så vil de fleste premiumbiler i samme klasse og årsmodell ha mer avansert teknikk enn tilsvarende japansk.

 

Dette vil føre til at flere ting må repareres. Rett og slett for at bilene har mer utstyr/dingser.

 

Er helt enig med deg med driftsikkerhet - japansk er som regel best. Eller velg en bil uansett merke - men med minst mulig utstyr.

 

Selv setter jeg Honda og toyota likt først - så kommer de andre japanske, som forsåvidt ligger på samme nivå som de bedre tyske.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Som jeg skrev til deg så er som regel de japanske merkene sist ute med nyvinninger. Dermed så vil de fleste premiumbiler i samme klasse og årsmodell ha mer avansert teknikk enn tilsvarende japansk.

 

 

Er det en vits eller er det noe du tror faktisk er sant?

Lenke til kommentar

 

Som jeg skrev til deg så er som regel de japanske merkene sist ute med nyvinninger. Dermed så vil de fleste premiumbiler i samme klasse og årsmodell ha mer avansert teknikk enn tilsvarende japansk.

 

 

Er det en vits eller er det noe du tror faktisk er sant?

 

 

Jeg har faktisk begrunnet dette i et tidligere innlegg - slik som at For eksempel Ford var ute med abs som standard på "normal" biler. Det samme som Focus var tidlig ute med ESP. Kan du nevne tilsvarende eksempler på japanske modeller?

 

ESP er et av de problemene som går igjen i slik feilstatistikk - når fikk for eksempel Toyota dette som standard på sine biler?

 

Slike ting påvirker feilstatistikk på en avgjørende måte. Man kan jo tenke seg at det elektriske brekket til Passat ikke er godt for plassering i tabellen....

Lenke til kommentar

Kanskje Broom-Benny kan forklare det litt bedre for deg:

 

http://www.abcnyheter.no/motor/2014/07/28/derfor-kan-dyre-biler-vaere-de-darligste

Ser ut som du har rett ja... litt ihvertfall men Benny påpeker også kvaliteten på det som er og ikke bare at det er mye som kan gå i stykker. Så jeg vil vel også konkludere at i tillegg til at tyske biler kan ha mer mikkmakk så er vel kvaliteten generelt bedre på japanske biler på det utstyret de har felles.

Da kommer vi igjen til denne kommentaren som var opprinnelsen til innlegget mitt. Med andre ord så har vel ikke Mazda elendig kvalitet.

Billigere enn på hva?

Oljeforbruk som man snakker om i noen tilfeller her er ikke noe som plutselig oppstår fordi man har kjørt litt over et serviceintervall.. Det er noe som ser forårsaket av elendig kvalitet.

At deler er tildels ekstremt dyre på en del japser er også noe man skal huske..

Lenke til kommentar

Det har ikke blitt slik... sånn har det alltid vært. En bil som har mye feil under bilens garantitid har enkelt å greit dårligere kvalitet enn de som det ikke blir feil med, garanti eller ikke.

Har du sett på andre slike statistikker?

Porsche har en tendens til å komme helt ok ut på driftssikkerhet de første årene.. Men så, når de passerer 9 år eller noe slikt.. Så er de plutselig på toppen hva gjelder driftssikkerhet..

Lenke til kommentar

Nasciboy: Greit, det er god kvalitet som er årsaken til at disse motorene har et sinnsykt oljeforbruk.

 

De er vel rett og slett så bra at oljen renner rett gjennom.

 

Å konkludere slik på grunn av en bil som omtales i en tråd er vel kanskje litt tynnere grunnlag enn tester av hundretusenvis av biler... det er ikke vits i å diskutere en gang.

 

Kan vel finne UTALLIGE lignende tråder om andre bilmerker som VW, Lexus, BMW, Mercedes...

Lenke til kommentar

 

Toyota er ofte trygt kjøp.Eller : En litt nyere Golf

hva vil en litt nyere golf si ?

 

 

Generasjon 5 (2004?) eller nyere. Jo nyere, jo bedre.

 

http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article667637.ece

 

Er du villig til å gå litt over 100k så får du jo en fin generasjon 6.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53158032&searchclickthrough=true

 

Sikkert mulig å prute for alt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...