martin12333 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Hallo, jeg skal ha min første bil. jeg vil ikke kjøpe bil som er kjent for masse problemer, så lurte på om noen her inne kunne hjulpet meg litt. kriterier er 4 dører, manuell og litt guff i motor. har sett på lignende biler som dette: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53308937&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53347769&searchclickthrough=true Er dette noe jeg bør styre unna ? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Litt guff i motor, så lenker du til to biler med 100-110 hk? Budsjett og hva du er villig til å betale i forsikring hjelper nok en del. Hvis guff i motor er 100 hester så er det nok en del du kan velge blant i prisklassen på 100k. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Med mindre du skal kjøre langt og mye, ville jeg ha tenkt meg om både tre og fire ganger før jeg hadde kjøpt en nyere turbodiesel med partikkelfilter. Eller turbodiesel i det hele tatt. Lenke til kommentar
ovndard Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Toyota er ofte trygt kjøp.Eller : En litt nyere Golf Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Den V50en er trist, utrolig trist! Passaten er enda litt tristere faktisk. Drøyt 100hk i en normal familiebil er rett og slett for lite om man ønsker litt "guff", de der er mest "uff". Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 kjøper du Mazda, så slipper du problemer i alle fall Så spørs det hva du legger i "guff" ? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 kjøper du Mazda, så slipper du problemer i alle fall Tja... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1638307 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1584253 Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 kjøper du Mazda, så slipper du problemer i alle fall Tja... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1638307 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1584253 bil er bil, og man må selvsagt følge opp/reparere/osv. uansett merke, men blir billigere på mazdaen, tør jeg påstå. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Billigere enn på hva? Oljeforbruk som man snakker om i noen tilfeller her er ikke noe som plutselig oppstår fordi man har kjørt litt over et serviceintervall.. Det er noe som ser forårsaket av elendig kvalitet. At deler er tildels ekstremt dyre på en del japser er også noe man skal huske.. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Billigere enn på hva? Oljeforbruk som man snakker om i noen tilfeller her er ikke noe som plutselig oppstår fordi man har kjørt litt over et serviceintervall.. Det er noe som ser forårsaket av elendig kvalitet. At deler er tildels ekstremt dyre på en del japser er også noe man skal huske.. De av tysk opprinnelse, og for øvrig mye annet. Mandagsbiler får du over hele fjøla. Det er i alle fall min mening. Om du forsvarer noen i det segmentet for 100K, så er jeg interessert Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Billigere enn på hva? Oljeforbruk som man snakker om i noen tilfeller her er ikke noe som plutselig oppstår fordi man har kjørt litt over et serviceintervall.. Det er noe som ser forårsaket av elendig kvalitet. At deler er tildels ekstremt dyre på en del japser er også noe man skal huske.. Er det derfor Mazda og Honda rett og slett knuser konkurrentene på driftskvalitet... MILEVIS foran Mercedes, BMW, Lexus, etc. http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/faerrest-feil-for-mazda/a/155521/ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Når begynte antall feil utbedret på garanti å si noe om bilenes kvalitet i det lange løp? Slikt vås kan du dra et annet sted med. Nå vet man jo også at diverse tyske premiummerker har en noe høy feilrate i ung alder, mens en del andre merker passerer fort når bilene blir noen år gamle, altså når man begynner å se hvordan bilene tåler å bli brukt Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Driftsikkerhet er en ting, men hvis man velger bil som er noen år gammel er kanskje rust viktigere? Her ser man noen japanske bilmerker i motsatt del av skalaen: http://www.autofil.no/892942/rustsjokk-paa-nye-biler Noen år gammel Mazda tilhører vel noe av det verste man kan velge, rustmessig, etter det jeg har lest..... https://www.naf.no/forbrukertester/autoindex/hva-med-rusten-mazda/ Velg gjerne japansk - men hold deg unna Mazda burde være en grei tommelregel. Endret 22. november 2014 av Mr_Spock Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Når begynte antall feil utbedret på garanti å si noe om bilenes kvalitet i det lange løp? Slikt vås kan du dra et annet sted med. Nå vet man jo også at diverse tyske premiummerker har en noe høy feilrate i ung alder, mens en del andre merker passerer fort når bilene blir noen år gamle, altså når man begynner å se hvordan bilene tåler å bli brukt Det har ikke blitt slik... sånn har det alltid vært. En bil som har mye feil under bilens garantitid har enkelt å greit dårligere kvalitet enn de som det ikke blir feil med, garanti eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Nå kan "feil" bety mange ting. Så lenge man styrer unna biler som er plaget med alvorlige problemer så skal TS klare seg fint. Tyske biler er naturligvis litt dyrere å vedlikeholde, men det er hva man betaler for mer kompleksitet. Man kan ikke sammenligne en bunnsolid og simpel Toyota Camry fra begynnelsen av 90-tallet med en moderne VW, spekket med ekstrautstyr, der det er en drøss med flere ting som kan gå galt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Nå kan "feil" bety mange ting. Så lenge man styrer unna biler som er plaget med alvorlige problemer så skal TS klare seg fint. Tyske biler er naturligvis litt dyrere å vedlikeholde, men det er hva man betaler for mer kompleksitet. Man kan ikke sammenligne en bunnsolid og simpel Toyota Camry fra begynnelsen av 90-tallet med en moderne VW, spekket med ekstrautstyr, der det er en drøss med flere ting som kan gå galt. Det er vel heller ikke det man sammenligner... synd å knuse livsløgnen til mange men faktisk er en Toyota i dag like avansert som en Mercedes i samme klasse. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Nå kan "feil" bety mange ting. Så lenge man styrer unna biler som er plaget med alvorlige problemer så skal TS klare seg fint. Tyske biler er naturligvis litt dyrere å vedlikeholde, men det er hva man betaler for mer kompleksitet. Man kan ikke sammenligne en bunnsolid og simpel Toyota Camry fra begynnelsen av 90-tallet med en moderne VW, spekket med ekstrautstyr, der det er en drøss med flere ting som kan gå galt. Det er vel heller ikke det man sammenligner... synd å knuse livsløgnen til mange men faktisk er en Toyota i dag like avansert som en Mercedes i samme klasse. Det er ikke mitt intrykk - premiummerkene kommer med nyutviklede systemer først. Av ikke-premium er det Volvo (typisk sikkerhetsdetaljer) og Ford (abs, antispinn) som kommer med slikt som standard først-imo. Kan ikke komme på noe japansk.. Kanskje hybridopplegget? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Det er vel heller ikke det man sammenligner... synd å knuse livsløgnen til mange men faktisk er en Toyota i dag like avansert som en Mercedes i samme klasse. Men hva er det som blir sammenlignet i den testen du linket til? Biler fra 1998 til 2004 sier veldig lite, sett bort fra at hverken Toyotaene eller Mercedesene er biler fra "i dag". Poenget mitt er dessuten at "feil" kan bety alt fra at air condition sluttet å fungere til at motoren falt ut. En 2001 Toyota Carina er ikke særlig kompleks sammenlignet med en Mercedes W203 fra samme år. Endret 22. november 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Det er vel heller ikke det man sammenligner... synd å knuse livsløgnen til mange men faktisk er en Toyota i dag like avansert som en Mercedes i samme klasse. Men hva er det som blir sammenlignet i den testen du linket til? Biler fra 1998 til 2004 sier veldig lite, sett bort fra at hverken Toyotaene eller Mercedesene er biler fra "i dag". Poenget mitt er dessuten at "feil" kan bety alt fra at air condition sluttet å fungere til at motoren falt ut. En 2001 Toyota Carina er ikke særlig kompleks sammenlignet med en Mercedes W203 fra samme år. Regner med at merkene er jevnt fordelt i forhold til årsmodell. Er en Carina og en W203 i samme klasse? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Regner med at merkene er jevnt fordelt i forhold til årsmodell. Er en Carina og en W203 i samme klasse? Undersøkelsen din tar ikke henhold til klasser så langt jeg kan se, så da gjør ikke jeg det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå