jappadu Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Når jeg setter IP-kameraet mitt inntil vinduet(ikke helt inntil) i night vision-modus så blir bare vinduet reflektert og alt blir utydelig pågrunn av refkleksjonen. Lyset i rommet er slått av. Er det en løsning på denne problemstillingen uten å ta kameraet ut? Endret 21. november 2014 av webliz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) IP-kamera eller IR-kamera? IR går ikke i gjennom glass, så det det finnes desverre ingen annen løsning enn å åpne vinduet. Endret 21. november 2014 av Slettet-U8ZiojSR Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Vanlig IR lys går igjennom glass, langbølget IR (varme) går ikke igjennom glass. Jeg satser på at det menes vanlig IR lys. Hvis det er infrarødt lys fra kameraet som reflekteres så kan det muligens hjelpe å forandre vinkelen sånn at kameraet står skrått på vinduet. Bortsett fra det er det ikke så mye du kan gjøre uten å flytte lyskilden bort fra kameraet. Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 22. november 2014 Forfatter Del Skrevet 22. november 2014 Takk for svar Det er dette kameraet jeg bruker: http://www.siba.no/data-nettbrett/router-og-nettverk/nettverkskamera-og-sikkerhet/d-link-dcs-933l-e-114640 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Det du kan gjøre er og isolere objektivet bedre, ved og foreksempel klippe til en toalettrull og sette det helt inntil vinduet/objektivet så du ikke får lys-lekkasje fra ir-lysene til objektivet/sensoren. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 har du prøvd å dekke til ir-lysene med f.eks noe tykk sort tape? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå