Gå til innhold

[Løst] Tømming av papirkurv Gmail fra Android

fotonisse

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvilken gruppe eller kategori dette burde legges under, men ligger den feil så er det bare å flytte den.

Etter at Gmail Appen har fått en oppdatering den siste tiden og forandret litt på utseendet og funksjonene, så får jeg ikke til å tømme papirkurven etter at jeg har slettet noen mailer i inn -og/eller utboksen.

De legger seg synlig i papirkurven, men jeg får ikke tømt papirkurven fra hverken min Samsung mobil eller Samsung nettbrett.

Tidligere så fant jeg en mulighet for å gjøre dette i menyen, men den løsningen finner jeg ikke lenger. Om den er flyttet eller fjernet har jeg ikke klart å finne ut av.

Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres?

Det er intet problem å tømme papirkurven fra mine Mac'er, så jeg får jo tømt den, men det kunne vært praktisk å få utført dette fra den Androiden gmailen har blitt åpnet eller sendt fra også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det valget hadde jeg tidligere, men etter at Gmailen har blitt oppdatert så ser ikke valgene slik ut for meg. Nå har jeg disse valgene her,

• Endre etiketter
  • Merk som viktig
  • Skriv ut alle
  • Meld fra om nettsøppel
  • Rapportér om nettfisking

Det er valgene jeg får på de tre prikkene oppe i høyre hjørne på både mobil og nettbrett (Android) når jeg er i papirkurven.

Det er de samme valgene som jeg også får om jeg trykker på menyknappen nede til venstre påbåde mobil og nettbrett (Samsung)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Testet det på mitt nettbrett gmail/inbox versjon 5.0 på min note 10.1 og tøm papirkurven dukker opp når jeg roterte fra landscape til portrett.

Hey All,They already have this feature. Sounds goofy but JUST ROTATE YOUR DEVICE TO PORTRAIT!then click the 3dot Options button & viola'! "Empty Trash" magically appears... Thanks to contributor +Eddilink for the Best Answer.

https://productforums.google.com/forum/m/#!topic/gmail/oDbC-Xt7JxQ

post-35394-0-85955800-1416687818_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det valget hadde jeg tidligere, men etter at Gmailen har blitt oppdatert så ser ikke valgene slik ut for meg. Nå har jeg disse valgene her,

• Endre etiketter
  • Merk som viktig
  • Skriv ut alle
  • Meld fra om nettsøppel
  • Rapportér om nettfisking

Det er valgene jeg får på de tre prikkene oppe i høyre hjørne på både mobil og nettbrett (Android) når jeg er i papirkurven.

Det er de samme valgene som jeg også får om jeg trykker på menyknappen nede til venstre påbåde mobil og nettbrett (Samsung)

Det er valgene jeg får opp når jeg er inne i en mail som ligger i papirkurven.

Om jeg er i mappen papirkurv, får jeg bare opp valget "tøm papirkurven"

Jeg har testet på en Samsung S4 og en S4A. Begge oppfører seg likt og har Gmail versjon 5.0.

Hvilken versjon har du?

Lenke til kommentar

Hvis jeg har nett brettet i landskaps modus så vises ikke "tøm papirkurv". Akkurat som TS sier.

Men den dukker opp magisk når jeg roterer.

Det tømmes automatisk på googles servere etter 30dager så jeg bryr meg ikke om det.

Det er fordi at du i landskapsmodus er inne på melding og ikke i mappen. Testet det nettopp selv på nettbrettet. Telefonen kan du holde i alle mulige vinkler og knappen er der uansett :p (Så lenge du er i mappen og ikke inne i en mail)

Lenke til kommentar

Hvis jeg har nett brettet i landskaps modus så vises ikke "tøm papirkurv". Akkurat som TS sier.

Men den dukker opp magisk når jeg roterer.

Det tømmes automatisk på googles servere etter 30dager så jeg bryr meg ikke om det.

Det er fordi at du i landskapsmodus er inne på melding og ikke i mappen. Testet det nettopp selv på nettbrettet. Telefonen kan du holde i alle mulige vinkler og knappen er der uansett :p (Så lenge du er i mappen og ikke inne i en mail)
Vel - det er uansett ikke mulig å få frem "tøm papirkurv" på min enhet på annen måte..

Jeg står i papirkurv og da er forhåndsvisning av meldinge default og ikke mulig å få bort og ingen tøm papirkurv på de tre prikkene.

Den kommer ikke føre jeg uten å trykke på noe men bare roterer til portrett.

Da endres visning (ikke fårhåndsvining av meldinger) , og kun da (med note 10.1/2012) kommer "tøm papirkurv" frem ved å velge tre prikkene.

Det er ikke mulig i landskapsmode i det hele tatt å få frem "tøm papirkurv" på min note 10.1.

På min S4 er det "tøm papirkurv"i landskaps modus.

Jeg er ikke blind heller.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er valgene jeg får opp når jeg er inne i en mail som ligger i papirkurven.

Om jeg er i mappen papirkurv, får jeg bare opp valget "tøm papirkurven"

Jeg har testet på en Samsung S4 og en S4A. Begge oppfører seg likt og har Gmail versjon 5.0.

Hvilken versjon har du?

Jeg har Samsung Galaxy S4 Active og Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition) med wifi og sim-kort.

Gmail versjon 5.0

Og begge mine oppfører seg slik jeg har beskrevet i landskapsvisning, men det endrer seg til at jeg får opp tøm papirkurv som eneste valg når jeg setter både mobil og nettbrett i portrett visning ved å trykke på de tre prikkene.

Løsningen er såpass enkel at det bare er å vri mobil/nettbrett til portrettmodus for min del, men det var jo tydeligvis ikke noe som falt meg helt naturlig inn å gjøre i første omgang......

Så da er problemet løst for min del :)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Jeg har Samsung Galaxy S4 Active og Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition) med wifi og sim-kort.

Gmail versjon 5.0

Og begge mine oppfører seg slik jeg har beskrevet i landskapsvisning, men det endrer seg til at jeg får opp tøm papirkurv som eneste valg når jeg setter både mobil og nettbrett i portrett visning ved å trykke på de tre prikkene.

Så løsningen er såpass enkel at det bare er å vri mobil/nettbrett til portrettmodus for min del, men det var jo tydeligvis ikke noe som falt meg helt naturlig inn å gjøre i første omgang......

Så da er problemet løst for min del :)

Takk for hjelpen til alle som har kommet med løsningen som fungerer for min del :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel - det er uansett ikke mulig å få frem "tøm papirkurv" på min enhet på annen måte..

Jeg står i papirkurv og da er forhåndsvisning av meldinge default og ikke mulig å få bort og ingen tøm papirkurv på de tre prikkene.

Den kommer ikke føre jeg uten å trykke på noe men bare roterer til portrett.

Da endres visning (ikke fårhåndsvining av meldinger) , og kun da (med note 10.1/2012) kommer "tøm papirkurv" frem ved å velge tre prikkene.

Det er ikke mulig i landskapsmode i det hele tatt å få frem "tøm papirkurv" på min note 10.1.

På min S4 er det "tøm papirkurv"i landskaps modus.

Jeg er ikke blind heller.

Det var jo akkurat det jeg sa..

Lenke til kommentar

Ja , hehe.

Utrolig teit er det jo.

Nettbrettet bruker jeg aldri i portrett modus så hvordan skulle man finne ut det liksom med å få frem "tøm papirkurven".

Det gjelder alle andre jeg kjenner med android nettbrett også.

Telefonen bruker jeg nesten uten unntak i stående portrett modus til motsetning fra nettbrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...