Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilforsikring

ovndard

Anbefalte innlegg

Hadde en bil forsikret hos Storebrand med årlig kjørelengde 16000 km.

Ved hovedforfall bytter jeg selskap, og har kjørt 11000 km.

Selskapet gir ingen refusjon.

Har en ikke krav på refusjon.?

Noen som vet hva som er vanlig praksis?

Storebrand har følgende tekst på sin hjemmeside:

Har bilen kjørt kortere enn du har betalt for når du bytter selskap, skal du normalt ha tilbakebetalt forsikringspenger.

Storebrand holder ikke hva de lover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en bil forsikret hos Storebrand med årlig kjørelengde 16000 km.

Ved hovedforfall bytter jeg selskap, og har kjørt 11000 km.

Selskapet gir ingen refusjon.

Har en ikke krav på refusjon.?

Noen som vet hva som er vanlig praksis?

Storebrand har følgende tekst på sin hjemmeside:

Har bilen kjørt kortere enn du har betalt for når du bytter selskap, skal du normalt ha tilbakebetalt forsikringspenger.

Storebrand holder ikke hva de lover.

Det er feil... kjørelengden er maksimum, kjører du lengre innen 12 mnd må du betale mer, kjører du mindre får du ikke tilbake noe og har ikke krav til på det.

Etter kjørelengden er bestemt betaler du for tiden du har forsikret bilen... forhåndsbetaler du har du krav på penger tilbake for tiden hvis du har betalt for mye.

Lenke til kommentar

En forhåndsbetaler, gjerne ett halvt år om gangen eller for hele året.

Det er flere nettsider som viser at en har krav på tibakebetaling, bl.a denne:

http://www.dinepenger.no/spare/slik-faar-du-penger-tilbake-paa-bilforsikringen/10085806

La meg rette meg selv... du får ikke betalt for å ha kjørt under grensen så lenge du ikke har kjørt hele året, altså ett helt forsikringsår.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Hvordan håndterer forsikringsselskapet dette med sjekk angående kjørelengde?

Ser ut som at jeg kommer til å gå ca 2000 over den lengden jeg skrev i fjor.

Har en venn som har en sak gående med IF pga at han ble lagt inn på sykehus og kunne ikke kjøre på omtrent 1 år , han ønsket en kraftig reduksjon i forsikringen men fikk ikke medhold men mener at han har krav på det så vi er spent å se hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar

http://www.dinepenger.no/spare/slik-faar-du-penger-tilbake-paa-bilforsikringen/10085806

La meg rette meg selv... du får ikke betalt for å ha kjørt under grensen så lenge du ikke har kjørt hele året, altså ett helt forsikringsår.

Om du ringer inn og endrer kjørelengden ned til nærmeste over det du ahr får du refundert det som er igjen

.

Lenke til kommentar

Ok, jeg kjørte hele forsikringsåret.

Selskapet nekter å gi refusjon.

Ok, da stiller det seg annerledes... hør med de om hvor grensene går.

Hvis grensen under 16000 km er 10 000 km så kan du ikke kreve noe men er grensen under 16000 km mer enn du har kjørt bude du selvsagt få noe tilbake.

Lenke til kommentar

Om du ringer inn og endrer kjørelengden ned til nærmeste over det du ahr får du refundert det som er igjen

.

Ok, jeg kjørte hele forsikringsåret.

Selskapet nekter å gi refusjon.

Ok, da stiller det seg annerledes... hør med de om hvor grensene går.

Hvis grensen under 16000 km er 10 000 km så kan du ikke kreve noe men er grensen under 16000 km mer enn du har kjørt bude du selvsagt få noe tilbake.

Grensene er slik: 8000km, 12000 km 16000km osv.

Jeg kjørte 5000km. kortere i forsikringsåret.

Gjett om du må betale om du bulker og har kjørt 5000 km for mye! Da blir det skikkelig avkorting.

Grunnen til at bilen ble kjørt mindre var kjøp av bil 2. Den nye bilen ble forsikret i et annet selskap, og da mistet jeg bonus for en to måneders periode. Gikk fre 75% bonus til 20 % bonus. Det er jo rett at de skal ha betalt for det, men kr 851,- for en to måneders periode for en gammel bil (2001 mod.) ,er drøyt. Forsikring var jo betalt for hele året.

De skal ha i pose og sekk.

Lenke til kommentar

Har en venn som har en sak gående med IF pga at han ble lagt inn på sykehus og kunne ikke kjøre på omtrent 1 år , han ønsket en kraftig reduksjon i forsikringen men fikk ikke medhold men mener at han har krav på det så vi er spent å se hvordan det utvikler seg.

Du må varsle selskapet. Tror ikke det skjer noe annet enn at du må gå opp på kjørelengden. Skulle du være så uheldig å bulke og har kjørt for langt, får du en avkorting i utbetalingen.

Vet du hvordan vennen din har gått fram. Advokat eller Forbrujerrådet.... ?

Lenke til kommentar

Du må varsle selskapet. Tror ikke det skjer noe annet enn at du må gå opp på kjørelengden. Skulle du være så uheldig å bulke og har kjørt for langt, får du en avkorting i utbetalingen.

Vet du hvordan vennen din har gått fram. Advokat eller Forbrujerrådet.... ?

Advokat mener jeg siden han sa at han kom til å bli ruinert økonomisk men at det er verdt det , prinsippsak for ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...