Gå til innhold

[Løst] PC vil ikke starte med GPU - Pipe lyd fra PC! Deffekt GPU?


SD88

Anbefalte innlegg

Trokke det er mye av de specsa som er kjøpt sjøl. :roll:

Christian får vel donasjoner fra fjernt og nært her på forumet. :p

 

For 1440p så er det egentlig ikke noe spesielt kort som utpeker seg spesielt. 290 og 290x er gode på 4K og trippel-skjermoppsett, dvs. svært høye oppløsninger. Mens i 1440p så er det nok ikke noe problem/begrensning med GTX 970 og GTX 980 sin lavere minnebåndbredde. mtp. Alle problemene som 290-eiere har hatt, og det faktum at 970 gir like god pris/ytelse, og samtidig bruker nesten halvparten så mye strøm som 290, så ville jeg nok gjort som de fleste andre i disse tider, og valgt GTX 970.

 

Er en del som klager på GTX 970'er med Coilwhine, men man skal nok ta det med en klype salt at det er fordi GTX 970 er spesielt utsatt. Det er nok heller fordi det er et svært populært kort, og kanskje også typisk det de mest kresne på det også kjøper. Samt at coil whine har blitt mer kjent problem. Er også store forskjeller på hva slags komponenter som er brukt, så her vil det garantert være store variasjoner.

 

Men, jeg skal ikke si det for sikkert, bare min generelle oppfatning. :)

 

Du finner en del bra PSUer der ute. RM-serien til COrsair er ikke en av dem. Da anbefaler jeg heller deres ganske prisbeviste CS-serie, eller deres bedre AX-serie. Perosnlig så ville jeg dog sett mot EVGA sin Supernova G og P-serie, som er noe av det som gir mest kraft og kvalitet for penga. ;)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk Andreas, skal se hva det blir til i løpet av kvelden og uken :)

 

Heller mest mot gtx970, men jeg må se hva Komplett kommer med på black friday først, hvis det er "mye" å spare ved å kjøpe noe annet så kjøper jeg noe annet. Har en følelse av at dem kommer til kjøre en god del amd produkter på black friday da jeg ser at prisene faller raskt mange andre plasser også...

Lenke til kommentar

Er 15, så er ikke rik, har kjøpt brukt og spart veldig lenge, samt donasjoner fra hellige sjeler her inne ;) Så Andreas har rett. Hehe, psu, kabinett, hdd og kjøling av cpu er sponset, resten er jobbet til spart til :)

 

Jrg ville tatt 970 selv, pga jeg digger Nvidia :p

 

Om komplett er snille så kjører de 970 til rundt 2400Kr :D

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får se, har holdt meg til amd fra første dag og har faktisk vært veldig fornøyd. Nå driver jeg ikke med overklokking osv. her går det kun i stock spec's så jeg har liksom aldri hatt noe problemer med verken det ene eller det andre, bortsett fra nå :p

 

Jeg vet at Komplett kjørte tilbud på gtx970 for bare noen dager siden, men dette var på et gtx970 med stock kjøler og det er ikke aktuelt :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...