Ola-Conny Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Hei!Har bygget data og kjøpte en 250 Gb SSD og senere 1 TB HDD! Alt av filer ligger på SSD'n som kan være årsaken til dårlig ytelse, har 70 Gb igjen! Mitt spørsmål er hvorfor SSD'n har så dårlig ytelse! Skulle overføre noen filer og den gikk fra 400 mb\s til 35 mb\s - jeg har denne: https://www.komplett.no/samsung-ssd-840-evo-250gb-bk-oem/791618 Og til 1000 kr forventer jeg litt mer.... Endret 21. november 2014 av Ola-Conny Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Overførte du filer fra HDD til SSD, eller misforstod jeg? Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Kjent problem med 840-ssdene fra Samsung. http://www.samsung.com/no/consumer/it-products/ssd/ssd/MZ-7TE250BW Scroll ned til du finner "Update Software(Performance Restoration Software)" Må nok laste ned denne selv snart, swappa snurredisken i laptopen til kona med en 250GB EVO EDIT: Her er link til TEK.no sin artikkel. Endret 21. november 2014 av trulseth Lenke til kommentar
Ola-Conny Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Overførte du filer fra HDD til SSD, eller misforstod jeg? Litt krunglete skrift, nå skal det kunne leses Lenke til kommentar
mna Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Om du overfører fra ssd til hdd er du jo begrenset av hastigheten til hdd. Hvilken hdd har du? Lenke til kommentar
Ola-Conny Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Funker bra, men hvorfor synker altid hastigheten litt og litt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Pga cache i hdd. Data i cache kan leses kjapt. Men når den etterhvert må hente data mekanisk med lese arm att og fram synker hastigheten. Så er det alltid sånn at Windows "gjetter litt" på hastighet. Det er og forskjell på små filer spredd og store filer som ligger contigious i etterfølgende sektorer (sustained read ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå