Gå til innhold

Uke 50mm - 2014

Anbefalte innlegg

Og dette er rimelig drastisk! Kanskje vi skal endre litt på reglene slik at alle som har et 50 -> 56ish objektiv får bli med? Det handler å forsøke å beholde et miljø, og ikke ytterligere prøve å splitte det opp mere enn hva som er tilfellet i dag!

Vi trenger all aktiviteten som vi kan komme opp med, hvis si skal ha en liten mulighet til å bevare restene av brukermassen til akam. Fortsetter det slik fremover så frykter jeg at om en 2 - 3 år eksisterer ikke akam.no eller forumet til akam. Og spør dere meg så hadde det vært tragisk og kjedelig, for da er vi overlatt til oss selv på 500px, flicr eller FB.

Det jeg prøver å si er at vi burde kanskje som sagt se på ulike særregler og om disse stimulerer til økt aktivitet i forumet eller ei?

Jeg lovde å holde kjeft i denne tråden etter mitt siste innlegg, men jeg bare MÅ kommentere denne.

Ja, aktiviteten er på et lavmål.

Ja, vi trenger å se på hvordan vi skal få opp aktiviteten.

Men jeg klarer ikke med min beste vilje å se hvordan det å endre en liten utfordring som strekker seg over en konkret uke i året er det som skaper liten aktivitet.

Når jeg ser på de tre åpne månedsutfordringene som vi har i løpet av året, så er det i stor grad de samme som deltar på de to "regulerte" utfordringene som også deltar på de åpne utfordringene. Det er svært lite "ferskt blod" å se på de tre åpne utfordringene, så derfor nekter jeg å akseptere at Uke 50 er et problem slik det har vært utformet.

Hvis vi så skal uthule Uke 50 med å delta med objektiver som er sånn ca 50-ish hva med de som har 35 mm eller 60 mm o.s.v.

Enten så har vi klare begrensinger eller så har vi fritt frem, det å bare vanne ut grensene ser jeg ikke det er grunn til.

Deltakelsen på dette forumet sammen med deltakelse på andre forum (andre tema) er i nedgang der mange flytter aktiviteten over på Facebook og andre nye plattformer, Akam vil aldri (dessverre) komme opp på gammelt nivå. Det blir nok i stor grad kun de "gamle" som blir værende her.

Jeg tror ikke at det å utvanne Uke 50 vil øke aktiviteten i stor grad, men det å skape flere (mindre) utfordringer i løpet av året både av den åpne typen og av den mer begrensede typen kan kanskje (men bare kanskje) hjelpe på en liten anelse.

Nå skal jeg holde kjeft om Uke 50, i alle fall til jeg (forhåpentligvis) begynner å levere bilder første dag i uke 50

Endret av polljen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike endringer bør jo diskuteres. Og alle bør få si sitt. :)

Derfor foreslår jeg at iStereo, som er så bekymret, starter en generell tråd der man kan diskutere endringer i utfordringene. Og den diskusjonen bør jo alle få se og delta i, for vi må jo inkludere alle. Og siden aktiviteten er så lav så er det jo sånn at mange er innom av og til for å kikke. Så den diskusjonen må jo være "sticky", men iStereo er jo mod. og fikser det. Så folk ser den. Også bør man diskutere i god tid før utfordringen starter, sånn at alle kan være med. :)

Endret av pybalto
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...