Crusis Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Har nå et: -1155 Asus P7P68 Pro h.kort - Intel I5 2500k cpu og et Sapphire 7970 ghz skjermkort. Men oppgraderingsspøkelset er ankommet, og vil teste noe nytt. Innenfor en prisklasse på rundt 3000 skjermkort og 2000 cpu, kan jeg regne med noe nå som er vesentlig bedre? Skjermkort tenker jeg først og fremst på, men det må ha en vesentlig bedre ytelse enn mitt nåværende, da jeg merkerr på eks Dragon Age Inquistion at alt på Ultra ikke er helt smooth. Noen gode råd ? Endret 21. november 2014 av Crusis Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Du vil få et greit løft ved å kjøpe et GTX 970. Koster ca 3K. Vedr CPU/HK så må du bruke mer enn 2000 for å få noe som er "vesentlig bedre". Lenke til kommentar
Crusis Skrevet 21. november 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Hei Kyrre, takk for kjapt svar Har tenkt på 970 ja.. Men tror du jeg vil være (nesten) nødt til å kjøpe nye cpu/hovedkort, for ikke få flaskehals? Mente at jeg kan bruke 2k på både cpu og hk, gjerne litt mer på cpu. Vil et kjøp av 970 alene være et for stort hopp mellom det resterende system da tror du? Endret 21. november 2014 av Crusis Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Du trenger ikke bytte HK/CPU. Du har en ulåst 2. generasjons i5 (det er vel 2500K du har, ikke 2550K?), og den er fin den. Overklokk den så yter den enda bedre. Plattformen din vil ikke være noe flaskehals for GTX 970, kanskje litt ved stock speed. Så sørg for god CPU kjøling og klokk den opp. Endret 21. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Crusis Skrevet 21. november 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 2500k ja, ser jeg skrev feil. Jeg har god kjøling, en svær Noctua, så er nok en del klokking å hente..en stund siden jeg klokket den, nå står den på standard hastighet. Har ikke spilt på lenge, men elsker Dragon Age serien, og fikk igjen litt blod på tann. Jeg skal se om jeg ikke kjøper et 970 ila helgen, eller ila dagen. Mulig jeg bruker mer på skjermkort, men iogmed at prisene faller og det kommer nye kort ganske ofte, er det vel ikke nødvendig å kjøpe toppkort, eller noe vesentlig dyrere enn 970, regner jeg med? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Nei. GTX 970 er veien å gå i dag Lenke til kommentar
Crusis Skrevet 21. november 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Glimrende Takker så mye for svar, det blir et 970 på meg da.. ( bare kjapt, vil ikke føle jeg maser: Er det 1 spesiell 970 produsent som jeg bør gå for, eller er det samme design/ytelse på alle Endret 21. november 2014 av Crusis Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Det er realtivt likt. Forskjellene ligger i kjøleløsning og overklokk fra fabrikk. Det er nvidia alt sammen med klistermerker fra Asus, MSI, EVGA, Gigabyte osv osv .. Les noen reviews ift støy, ytelsen vil være rimelig lik. Driter du i støy kjøp bare det rimeligste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå