Jan Åge Henriksen Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Svolvær... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Vakkert bilde med nostalgisk preg! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Flott bilde med fint nostalgisk preg, som Tove sier. Likte kompen med den gamle skøyta og Anker brygge. Noe jeg likte med bildet, er at du har fått skjult en del av de nye tingene som er poppet opp i Svolvær. Fin sephia og fint lys. Skulle kanskje ha fått med Svolværgeita i venstre billedkant, men der står det selvfølgelig et nytt leilighetskompleks i veien...... Stedet har mistet mye av det gode gamle Lofotpreget, og blitt en turistplass. Mange av de gamle bryggene med fiskebruk og dertil tilhørende aktivitet, er helt borte. Leiligheter, restauranter og turistvirksomhet har overtatt. Beklager mine litt nostalgiske tanker, men det er langs bryggekanten i Svolvær jeg vokste opp, og litt trist å se at det opprinnelige Lofotmiljøet forsvinner. Flottingz og moro å se uansett! Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Takker for hyggelige kommentarer.., Ja, Pentaxen.., det er lov å mimre litt.., derfor jeg legger ut et slikt bilde. Helt enig.., Svolvær er ikke det samme som noen tiår tilbake. Er jo blitt en turistmagnet.., med hoteller.., restauranter og leiligheter. Jeg vil mimre så langt tilbake som til 60.tallet, da vi dro på ferie helt fra Andenes til Svolvær.., da med flere fergeforbindelser og grusveier å kjøre på. Husker da spesiellt at vi var på Brettesnes.., og kunne se over til Svolvær.., husker også denne spesielle tranlukta.., det var Lofoten det, med masse stemning..heldig vi som har opplevd litt av dette.., vi kan mimre vi... Jan Åge Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Takker for hyggelige kommentarer.., Ja, Pentaxen.., det er lov å mimre litt.., derfor jeg legger ut et slikt bilde. Helt enig.., Svolvær er ikke det samme som noen tiår tilbake. Er jo blitt en turistmagnet.., med hoteller.., restauranter og leiligheter. Jeg vil mimre så langt tilbake som til 60.tallet, da vi dro på ferie helt fra Andenes til Svolvær.., da med flere fergeforbindelser og grusveier å kjøre på. Husker da spesiellt at vi var på Brettesnes.., og kunne se over til Svolvær.., husker også denne spesielle tranlukta.., det var Lofoten det, med masse stemning..heldig vi som har opplevd litt av dette.., vi kan mimre vi... Jan Åge Tranlukta henger igjen enda..Vokste opp 300m unna Henriksens Trandamperi på hjellskjæret:-) og Ja, hadde vi bare kunne fått grusveiene igjen..... Lenke til kommentar
rolfmm Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Er bildet tatt på 50-talet? Gir et klart nostalgis preg. Burde det värt litt mer "slörete" for å virkelig vekke nostalgien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg