AfterGlow Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 – Særdeles dårlig idé, sier Høyre.Arbeiderpartiet åpner for skatt på bredbåndstrafikk 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg lfs Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 Hvis dette skulle gjennomføres så måtte jo filmbransjen i så fall tilrettelegge for at alle filmene deres kan lastes ned i det formatet SKATTEBETALERNE ønsker. Anywho, helt hjernedødt forslag da skatt aldri har vært ment for å betale private selskap. 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg ATWindsor Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 Jeg bruker lite av båndbredden min på norsk film, skal alle andre tjenester man kan få på nett subsidieres også? AtW 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg swikstor Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 AP logikken sier egentlig at alle selskaper som eventuelt kan tjene penger på at du velger å se en film bør betale skatt for det. Hvor går grensen? Hva med produsenter datamaskiner, TV og PC-skjermer? Vi kan regne med at en del velger å bruke denne typen utstyr til å se filmer. Hva med strømleverandøren din? Man er avhengig av strøm for å kunne se på filmer, og på samme måte som internett bruker man også strøm til mange andre gjøremål. Kan AP definere forskjellen på strøm og bredbånd, og hvorfor vi skal betale skatt for det ene og ikke det andre, i grunnlaget de har lagt til grunn for dette forslaget? 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg nbmofo Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 Jeg betaler nå allerede moms på bredbåndet mitt. De kan jo heller øremerke deler av det internt om de vil, men da forventer jeg høyere kvalitet på norsk film også. 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg AllFather Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 Arbeiderpartiet og alle som stemmer på de burde bli klassifisert som landsforrædere. De har ikke gjort noe fornuftig siden syttitallet . 28 Lenke til kommentar
Populært innlegg Claryn Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 Latterlig. Skal vi betale skatt for luften vi puster inn også? Får være måte på kommunismen til venstre-siden. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Samuel T. Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 Vi skal ikke ha en avgift for når man snakker med en person ansikt-til-ansikt i samme slengen? Det er jo tross alt tapt inntekt for teleoperatører som Telenor og Netcom. 21 Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Nei, nei, nei. Måten norsk filmindustri skal tjene penger på skal ikke innebære å skattelegge den norske befolkningen. Det får da være grenser. 6 Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Hadde vært morro og fått en debatt på dette temaet på TV slik at hvermansen ser hvor tåpelige disse forslagene er, og ikke minst hvilke partier som er dumme nok til å faktisk stille seg bak de. Skal oljeselskapene måtte betale penger til bilprodusenter også da eller? Siden vi betaler for bensinen som er nødvendig for å kunne bruke bilen? Dette forslaget oser griskhet fra topp til tå. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg CafSneak Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 Trodde ikke det fantes politiske partier som kunne provosere meg mer enn SV og Rødt, men med en slik uttalelse fra AP har de faen meg klart det. Dersom norske filmprodusenter klarer å lage gode filmer kommer folk til å se på dem og filmprodusentene vil tjene penger fordi de gjør en god jobb. Klarer de bare å produsere søppel, noe mesteparten som produseres i Norge er, så kom faen ikke og tigg etter mine hardt tjente penger! Da kan dere heller sette dere på Karl Johan med McDonalds begre som alle andre tiggere! Makan! 13 Lenke til kommentar
loggie24 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Snart blir det avgifter vær gang vi drar på snora etter vi har driti folkens! 4 Lenke til kommentar
spillhekta Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Dette her er i andre land og funker ikke i det hele tatt. Norge er et rikt land der myndighetene skal presse ut hver eneste lille krone av oss. Våres mening har ikke noe å si uansett da.... 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tresfjording Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 "Arbeiderpartiet og alle som stemmer på de burde bli klassifisert som landsforrædere. De har ikke gjort noe fornuftig siden syttitallet ." Sier du som bor i verdens beste land å bo i, der AP har hatt makta størsteparten av tiden etter krigen! Gå og gjem deg i kjøkkenskapet! 11 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Jeg bruker lite av båndbredden min på norsk film, skal alle andre tjenester man kan få på nett subsidieres også? AtW Svært lite av båndbredden i Norge brukes til dette. Nå er det kun piratkopiering som er relevant her. Streaming fra forskjellige lovlige kilder er betalt allerede Mer morsomt, lite trolig at en sær film som ikke selger er tilgjengelig som torrent i det hele tatt. Pengene fra denne avgiften kan derfor fordeles etter billettsalg. 1 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Venter spent på når AP vil innføre luftskatt. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg cfenzo Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 Bredbånd brukes ikke bare til film, man bruker det også til å se på nettsider.Og som en utvikler av norske nettsider mener jeg det er på høy tid at de som tjener store penger på at andre får tilgang til å se på nettsider betaler tilbake til de som lager nettsidene. Vårt arbeid gir i realiteten gratis penger til telekombransjen, vi skaper innholdet de kan ta betalt for. Ikke bare bruker vi mye tid og penger på utvikling, vi betaler også for webservere, og ikke minst trafikken de besøkende bruker! (Ja, vi betaler faktisk for at innholdet vårt skal nå bredbåndsbrukeren, som igjen betaler for å nå oss..) Joda, vi får inn noe penger fra f.eks. annonser, eller at brukeren betaler direkte i form av abonnementsløsninger og lign, men dette dekker jo ikke nødvendigvis alle utgifter ved produksjon, hosting og vedlikehold. Jeg vil herved invitere Arbeiderpartiet og andre på stortinget til en bred prosess som kan munne ut i en avtale om hvordan vi kan styrke utviklingen av norske nettsider. Noe av det mest interessante er å se på hvordan telekombransjen, som tjener store penger på at folk tar i bruk nettsider, også kan bidra til produksjon av nettsider. </sarcasm> 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Juke Skrevet 21. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Sier du som bor i verdens beste land å bo i, der AP har hatt makta størsteparten av tiden etter krigen! AP? Grunnen til at dette er et vanvittig godt land å bo i, er først og fremst at vi har hatt griseflaks med naturressursene vi har hatt til rådighet, og da særlig innenfor petroleumsektoren. Er ikke vanskelig å få det til å gå bra når det ligger et slikt utgangspunkt til grunn. Det ville nok etter all sannsynlighet ha gått latterlig bra her i landet selv om AP ikke hadde kommet til makten i tiden etter krigen i det hele tatt. Endret 21. november 2014 av Juke 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå